Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av BG
#35772
agb007 skrev:
Det skall de nog vara. Vi har haft tidigare Volvos på -90 talet och röd och svart solid hade två lager klarlack!

BG/2,5T
Nä, nä 2 lager klarlack har Volvo aldrig haft.
Klarlack på solida kom i början på 90-talet.
2- komponents klarlack kom i slutet på 90-talet.
Jag skriver ju på 90 talet och beskedet fick jag -96 av en chef på Volvia och en marknadschef hos ÅF. När jag frågade varför man inte gick ut med detta svarade man att man inte ville. Om det gällde alla modeller kan jag inte vara säker på, men 850, 855, S70 och V70.

BG 2,5T
av agb007
#35846
BG skrev:
agb007 skrev:
Det skall de nog vara. Vi har haft tidigare Volvos på -90 talet och röd och svart solid hade två lager klarlack!

BG/2,5T
Nä, nä 2 lager klarlack har Volvo aldrig haft.
Klarlack på solida kom i början på 90-talet.
2- komponents klarlack kom i slutet på 90-talet.
Jag skriver ju på 90 talet och beskedet fick jag -96 av en chef på Volvia och en marknadschef hos ÅF. När jag frågade varför man inte gick ut med detta svarade man att man inte ville. Om det gällde alla modeller kan jag inte vara säker på, men 850, 855, S70 och V70.

BG 2,5T
Hej!

2-komponets betyder inte 2 lager klarlack. Det betyder bara att stammlack och härdare hanteras som två separata material ända fram till pistolen där de blandas.

När man säger 2 lager klarlack så menar man ett lager klarlack med efterföljande slipning samt ett lager till.

Mig veterligen har bara Lexus under en tid använt 2 lager klarlack.


mvh
agron
av BG
#35865
agb007 skrev:
BG skrev:
agb007 skrev: Nä, nä 2 lager klarlack har Volvo aldrig haft.
Klarlack på solida kom i början på 90-talet.
2- komponents klarlack kom i slutet på 90-talet.
Jag skriver ju på 90 talet och beskedet fick jag -96 av en chef på Volvia och en marknadschef hos ÅF. När jag frågade varför man inte gick ut med detta svarade man att man inte ville. Om det gällde alla modeller kan jag inte vara säker på, men 850, 855, S70 och V70.

BG 2,5T
Hej!

2-komponets betyder inte 2 lager klarlack. Det betyder bara att stammlack och härdare hanteras som två separata material ända fram till pistolen där de blandas.

När man säger 2 lager klarlack så menar man ett lager klarlack med efterföljande slipning samt ett lager till.

Mig veterligen har bara Lexus under en tid använt 2 lager klarlack.


mvh
agron
Det låter logiskt och då hade jag fel. Då var det väl 2-komponents. Jag bockar och bugar!

BG/2,5T

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]