Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wendtan
#31314
Jag undrar mest om någon med V50 har sett någon bild någonstans med denna kombinationen?
Andra erfarenheter av OZ:s fälgar mottages även varmt.

Det rör sig alltså om denna fälgen:
Bild

På en V50 T5, Typ min bil :D
Bild
av matzen10
#31320
Har inga tips men måste få säga att det ser *GRYMT* ut när man tänker sig den fälgen på bilen!!
Är det 17" som hägrar månne?

M V H
---< Matz
Användarvisningsbild
av wendtan
#31322
matzen10 skrev:Har inga tips men måste få säga att det ser *GRYMT* ut när man tänker sig den fälgen på bilen!!
Är det 17" som hägrar månne?

M V H
---< Matz
Ja, i teorin så blir de enormt läckert 8)
Jag vill bara försäkra mig om att så blir fallet i verkligheten med, innan jag beställer.
Det var först tänkt att de skulle bli 18" men det kommer inte passa rent fysikt med det ET som finns att tillgå. Så 17" är det som gäller, troligtvis med 225/45/17 Dunlop SportMaxx.

Tackar för kommentaren!
Tur att min smak inte är helt ute med Cykeln :D
Användarvisningsbild
av Ramon
#31326
Jepp, den fälgen är riktigt läcker. Tror också den kommer att passa finfint, men varför inte photoshoppa in fälgen på din bil? Då skulle du ju se ungefär hur det skulle se ut i verkligheten! :D
Användarvisningsbild
av wendtan
#31329
Ramon skrev:Jepp, den fälgen är riktigt läcker. Tror också den kommer att passa finfint, men varför inte photoshoppa in fälgen på din bil? Då skulle du ju se ungefär hur det skulle se ut i verkligheten! :D
Jodå, den tanken har slagit mig, skall leta en rakt från sidan bild på fälgen och på min bil. Mina PS kunskaper är dock minst sagt begränsade. Jag kan kanske få hjälp av någon vänligsinnad själ på forumet?
Användarvisningsbild
av Ramon
#31330
Bild

Kunde inte hålla fingrarna i styr :) Det blev inte så bra för fälgen är ju fotad från andra sidan, så det skulle blivit bättre resultat om bilen var i en annan vinkel, ja från andra hållet... Lite svårt att förklara men du förstår nog. Man ser iaf lite hur det skulle se ut :)
av Teemu
#31333
tror också att det kommer att bli en riktigt fin kombination... 8)
Användarvisningsbild
av kez_style
#31338
hela bilens utseende förändras med dessa fälgar (om man ser PS bilden) Snyggt!
av matzen10
#31381
Wow...De där fälgarna är rena våta drömmen när du gör så där, Ramon :D
Det är inte utan att man blir lite sugen på en inköpsrunda (efter förhandling med frugan om en kraftig reducering av gardinkontot!)..

---> Matz
Användarvisningsbild
av mane
#31402
Denna site hade en funktion där man kan "se" hur bilen ser ut med fälgarna på, dock så kunde jag inte hitta OZ-fälgar vid en snabbtitt men man kanske kan hitta några liknande?

http://www.oclbrorssons.se

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]

Världens undergång va ordet. Det bö[…]

Hejsan Vi tog tag i T-5R’en i helgen som var[…]

Bumpar tråden. Hur gick det? Var det kanremm[…]