Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av perjak
#29756
Jag tänkte göra en lackbehandlig och hade väl i princip bestämt mig för DITEC. Men i går trillade det in reklam i brevlådan om en svensk variant som heter Krontec.

Är det någon här som har erfarenhet av denna produkt? Jag har fått för mig att det är ganska likt DITEC men priset verkar vara något lägre.
Användarvisningsbild
av Danneman
#29762
Nej... Men jag skulle iallafall använda mig av nått som är testa/bevisat BRA!

:D
av jbl
#30070
Inte hört talas om Krontec. Men det viktigaste när det gäller att lägga lackskydd är mannen eller kvinnan bakom maskinen.

Poleringen av bilen är absolut det viktigaste. Slarvas det med förarbetet så kommer inte förseglingen att sitta kvar så länge som det är möjligt.

Ditec skyddet är ett bra lackskydd men slarvar den som gör jobbet så spelar det ingen roll hur bra lackskyddet kan vara om jobbet är gjort på rätt sätt.

Så menar med detta att du bör kolla upp dom som jobbar där att dom gör ett bra jobb och inte bara stressar igenom bilarna. Detta är det viktigaste att kolla upp enligt min erfarenhet.
av Pachipachihand
#31194
Fick bilen Ditec behandlad av en kompis,så han gjorde verkligen ett super jobb tryckte in lackförsegling som bara den så nu behöver jag inte ens avfetta bilen längre:=) Så visst spelar det roll hur mkt tid som personen ifråga lägger ner på jobbet mer än olika typer av firmors lackskydd
Tips,be dom ochså lägga på försegling på rutor och fälgar funkar kanon



Bild
av jbl
#31660
Klockren bil du har Pachiland 8)

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man k&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]