Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Stimo
#21224
Vill ha tonade rutor på en V70-98. Någon som vet ca pris och något bra ställer i närheten av Göteborg?
Användarvisningsbild
av pang58
#21246
Själv kör jag med Solarplexius på min bil. http://www.solarplexius.se/ Det är plexiglasskivor som är lätta att montera och ta bort igen om man vill det. Snyggt, smidigt enkelt och inte allt för dyrt. Nackdelen är att om man vill ha på bakdörrarna kan man inte veva ner rutan, men det funkar bra ändå tycker jag.
av Stimo
#21247
Jag har kollat på dom också. Har du några bilder eller liknande så man kan se hur de ser ut på din bil?
Användarvisningsbild
av pang58
#21257
Har inga bra bilder just nu, men återkommer i veckan med bilder. Tycker själv att resultatet blir "kanon"
av Stimo
#21259
Hur sätter man dom då? Är dom lätta att ta av och sätta på?
Användarvisningsbild
av pang58
#21267
Stimo skrev:Hur sätter man dom då? Är dom lätta att ta av och sätta på?
Normalt "trycks de" emot rutan och sedan hålls de fast med antingen clips i gummilisten eller som jag har i min bil självhäftande lister som håller plexiglasen fast.
Monteringen tar inte många minuter för 3 rutor, lika lätt att ta av dem som att sätta tillbaka dem. De är alltså "figursydda" för respektive bilmodell. Köper du sedan en nyare bil av samma modell, så flyttar du bara över solskyddet till den nya bilen. Om du kollar på deras hemsida kan du se lite hur det ser ut monterat på olika bilar.
av thunder and lightning
#21387
kostar nog 3500-4500 beroende på hur många rutor du vill ha om du går till ett proffs.
jag gjorde fem rutor för 1000 bagis hos en jag känner som är riktigt duktig, inte en blåsa eller veck! och ja det är proffsfilm från Llumar!
av BG
#23136
En fråga bara, blir det inte lätt kondens med plexiskiva?

MVH/BG
av V70 XC
#24180
har 5 rutors plexiglas från solarplexus

Inget problem med imma ...

Kostade 1500:- ikl frakt (tog två dagar)

Se bara till att ha rena rutor och att plexiglaset sitter emot de befintliga rutorna.

Fungerar finfint för mig

Har det på Båda mina volvos .. 745 -91 gråmetallic som gått 14000 Mil
Samt min V70 XC -99 som gått 15500Mil

Billigaste lösningen är att ersätta[…]

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]

Nästa elbil från Volvo?

I carup står det att Volvo ska presentera n&[…]

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]