Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
#509455
citera 18 bilder skulle det vara dödsdom på :roll:
av Fred
#509457
Necroposta utan att läsa igenom tråden borde rendera samma straff... :roll:
Dom jag var i kontakt med var
Smålandshantverkarn
Generatorsgatan 4
Användarvisningsbild
av smygaren
#509530
päpplet skrev:citera 18 bilder skulle det vara dödsdom på :roll:
VAD MENAR DU MED DET!!!!!!!!!
Användarvisningsbild
av päpplet
#509533
Det är bara onödigt att göra tråden så mycket längre enbart för fyra rader text. Det är en oskriven regel när man skriver på forum.

Ska man citera tar man antingen bort bilderna helt i citeringen eller så tar man bort IMG taggarna och gör om dom till klickbara länkar så den tar så liten plats som det går. I ditt fall hade du inte ens behövt citera alls för folk hade ändå fattat vad du frågade efter...
av Fred
#509534
Jag svarar gärna i päpplets ställe:

Det tillhör god forumetikett att inte inkludera en massa bilder i citat. Anledningen till detta är att man inte ska behöva scrolla igenom en massa bilder man redan sett. Undantag är om bilderna ligger långt tidigare i tråden och man vill kommentera/fråga något specifikt om något som syns på bilden. Generellt ska man vara restriktiv med att citera överhuvudtaget av samma anledning.

Det var dock helt korrekt av dig att citera päpplets inlägg eftersom ett inlägg (det jag skrev) låg emellan.

(Notera att jag inte citerat dig i detta inlägg.)

Edit: päpplet hann före... 8)
av Mahberg
#523078
Nån som har nåt bra tips på hur man vårdar och tar hand om sin läderratt?
Skulle behöva fetta in den eller nåt liknande eftersom den känns och ser väldigt torr ut + "småsprickorna" börjar bli ganska synliga.
av Nisse123
#549184
Bra guide! Resultatet ser ju kanon ut!!

Nu har det ju gått ett tag. ser det fortfarande ok ut?

Jag skall börja med att tvätta förarstolen i min S60. Sätet är verkligen tok skitigt!! Mannen som hade bilen innan mig var lastbilsmekaninker och verkade dessutom ha åkt i sina jobbar kläder till jobbet. Fint när man har beige inredning :roll:
Användarvisningsbild
av torwald
#657198
Nu hoppas jag att bilderna syns igen! Jag passade även på att uppdatera lite i "guiden" (syns i fetstil)
#658329
Bewsfroe skrev:Jättebra guide MEN du borde förminska bilderna! Och öka storleken på viss text. Jag sitter med 13,3" skärm och vissa bilder är extremt stora :cry:

Bara för att gnälla så har inte det med den fysiska storleken på skärmen att göra, utan vilken upplösning du kör ;)
På min 13" så är bilderna perfekta, upplösning 1280x720. Samma på min 10" med samma upplösning. På min 32" med 1920x1080 är dom på gränsen till för små, om det inte vore för den stora fysiska storleken av skärmen.


Aja iaf, det där såg ju äckligt bra ut :shock:
Ser ju ut som du har satt in nya säten ju!

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]

XC90 eller V90CC

Finns inte en enda nyare bensin V90 CC om jag ko[…]

Solenoiden byter man bara. Den går inte att […]