Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#658760
Lucif3r skrev:
Bewsfroe skrev:Jättebra guide MEN du borde förminska bilderna! Och öka storleken på viss text. Jag sitter med 13,3" skärm och vissa bilder är extremt stora :cry:

Bara för att gnälla så har inte det med den fysiska storleken på skärmen att göra, utan vilken upplösning du kör ;)
På min 13" så är bilderna perfekta, upplösning 1280x720. Samma på min 10" med samma upplösning. På min 32" med 1920x1080 är dom på gränsen till för små, om det inte vore för den stora fysiska storleken av skärmen.
Har 1280x800 borde jag inte se dom bra då?
#671285
Jag har fått tag på skinnsäten till min 740 men det finns ett problem. Bilen dom sitter i har stått med en utslagen ruta i flera år så skinnet är torkat och på vissa ställen mögligt men alla säten är hela. Går dom att rädda?
#840461
Vad säger folket om Meguiars produkter till skinnsätena? Gold Class Leather, Leather Cleaner, Leather Conditioner eller Leather Sealer? Någon som har provat/har någon erfarenhet eller feedback om dessa?
#840701
HiTek skrev:Meguiar's läderprodukter fungerar bra för rengöring och så. Doften är väl rätt amerikansk om jag får säga det själv. Dock är det en behaglig doft som ger sg allt eftersom så det är inget som sitter i förlänge, men produkten fungerar!
Termen "fungerar" används ju ganska brett. Är det fungerar som i ja, jag tycker de fungerar bra, eller är det som, nej tack jag rekommenderar något annat som är bra mycket bättre? Alla har vi ju olika favoriter men eftersom jag ej innehar några produkter för skinnklädseln ännu så tar jag mer än gärna emot tips :)

EDIT: Blir en test av Autoglym´s Cleaner för rengöring och Autoglym´s Balsam som skydd/behandling av skinnsätena. Återkommer med feedback/resultat
#861948
xerent skrev:Bumpar tråden lite. Hur ser klädseln ut nu när det gått ett tag? Har du behövt upprepa behandlingen?
Jag inser att jag är lite långsam på att svara.
Jag vet faktiskt inte hur klädseln ser ut i dag då jag sålt bilen, skaffade en Saab, insåg misstag och köpte v70 för att idag vänta på en ny v60. Det var alltså ett tag sedan jag hade min s80 med dessa stolar jag gjorde iordning enligt denna guide. Vad jag kan dra mig till minnes var att de såg ganska bra ut även efter ett år, men att jag ändå piffade till dem inför försäljning. Jag hade färg över och behövde vara lägga i ett lager om jag mins rätt. Tog bara fem minuter vill jag minas (vilket borde betyda en halvtimme i verkligheten :p)

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]

EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]