Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Rolle85
#1241356
sen får man väl inte tvätta sin bil på uppfarten vad jag vet...det är väl ett miljöbrott nuförtiden?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1241379
Rolle85 skrev:sen får man väl inte tvätta sin bil på uppfarten vad jag vet...det är väl ett miljöbrott nuförtiden?
Det varierar beroende på kommun.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1241387
fjohan82 skrev:
Rolle85 skrev:sen får man väl inte tvätta sin bil på uppfarten vad jag vet...det är väl ett miljöbrott nuförtiden?
Det varierar beroende på kommun.
Och om det rinner ut i dagvattnet eller ner i gruset på uppfarten. Också beroende på kommun antar jag.
av Flyfish
#1241404
Rolle85 skrev:sen får man väl inte tvätta sin bil på uppfarten vad jag vet...det är väl ett miljöbrott nuförtiden?



I den kommun jag bor får man tvätta på uppfarten men rekomendationen är att inte göra det. Vi har inga GDS hallar
som alternativ.
av Lövet
#1241428
För info så har inga kommuner rättighet att bestämma den typen av frågor överhuvudtaget. De kan bara ge rekommendationer, några böter eller liknande för miljöbrott kan de inte dela ut. Det är inte deras sak.
http://www.trelleborgsallehanda.se/trel ... forbjudas/

Så, nu kan ni sticka upp den lagtexten i ansiktet på avundssjuka grannar i smutsiga bilar (jag har en sådan). :wink:
av Lövet
#1241499
Ja. Och läser man den noga så ser man ju att den är medvetet luddigt skriven. ”Kan” vara otillåtet osv. Allt ”kan” vara otillåtet...
#1491237
bottes skrev: lör 05 mar 2022, 14:15 Hur får man bort torkad rönnbär från lacken har provat schampo med mera tacksam för hjälp
Du bör testa med alkalisk avfettning, låt det verka, spola av med högtryck

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]