Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Sevak
Har en s80-07 summum. Tycker volvo har snålat med läder kvaliten. Vad ska jag smörja med för att de inte ska bli sprickor i framtiden och för att hålla skinnet i bästa skick. Såg att biltema hade läderolja och läderbalsam. Vilken produkt och vilket märke ska jag använda för att återfetta det?
av Siqqe
Jag lägger min röst på Ikeas lädervårdsgrej (kommer inte ihåg vad den heter). Riktigt billigt också.
av Rikard77
Siqqe skrev:Jag lägger min röst på Ikeas lädervårdsgrej (kommer inte ihåg vad den heter). Riktigt billigt också.
den kör ja me funkar helt ok :)

M.V.H
Rikard 8)
Användarvisningsbild
av Ambu
IKEA:s funkar kanon, har använt den i alla mina bilar med skinnklädsel!
Bra pris oxå.

EDIT: "Absorb" heter den, kostar 99:-
av mattsson66
Jag har använt Leather Master lädervårds produkter i några år nu och jag är jättenöjd, dom är lätta att jobba med och det håller ganska länge innan man behöver göra om proceduren igen. Senast köpte jag hos gplshop http://www.gplshop.se/se/grp/ladervard.php. Det finns ju flera märken att välja bland på marknaden, men detta tycker jag är bra. Mvh Peter
av S80Frälst
Ambu skrev:IKEA:s funkar kanon, har använt den i alla mina bilar med skinnklädsel!
Bra pris oxå.

EDIT: "Absorb" heter den, kostar 99:-
Kör du bara med absorb rengöring då. Vet ej men jag hade ju isf köpt Absorb läderset för 149:-.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10032294

Eller det kanske bara räcker med rengörningen. Kan ha fel :shock:
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag kör med Volvos originalrengöring. Ett kit som förvisso kostar 400 spänn eller vad det nu var..... :-O) Lite dyrt och jag vet egentligen inte om det är bäst men där ingår både rengöring och konserveringsvätska samt svampar. Men förmodligen uppväger det inte skillnaden i pris jämfört med Ikeas.
av S80Frälst
Emiljonsson7 skrev:Jag kör med Volvos originalrengöring. Ett kit som förvisso kostar 400 spänn eller vad det nu var..... :-O) Lite dyrt och jag vet egentligen inte om det är bäst men där ingår både rengöring och konserveringsvätska samt svampar. Men förmodligen uppväger det inte skillnaden i pris jämfört med Ikeas.
Har du någon länk till volvo medlet kanske. :)
Luktar avgaser i kupen

Som sagt, det räcker med en okulär kon[…]

Det finns på bildelsbasen , det som ä[…]

Som rubriken säger. Nog vore det väl kon[…]

Hej! Min 940ltt -1996 är chippad i bräns[…]