Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av macke_v40
#187062
Någon här som vet hur man gör. har försökt skruva åt båda hållen, jag har dratt i den för kung å fosterland. men inget händer. har läst på en annan sida att det finns någon sprint. men hittar ingen. kan någon hjälpa mig??? :cry:
av jeensa
#187283
Börja med att lossa själva "läderpåsen" (som sitter runt spaken) nertill, bara att dra rakt upp. Sen sitter det en hylsa på växelspaken som du lirkar loss lite lugnt, kan behövas en liten mejsel ifall den jävlas, man ser hur allt sitter om man lyfter ordentligt på läderpåsen. sen är det bara att dra av knoppen..
av macke_v40
#187314
Jag har försökt allt. jag får inte väck den. det känns som den snart ska gå i sönder. hehe. jag får bort damasken å sånt. men inte knoppen. den sitter som fan. :evil:
av DDD
#187382
Ta bort bort brickan (den med siffrorna på) med en lämplig skruvmejsel.
Sätt en stor fast nyckel 27-29 mm under knoppen och slå med hammare lite försiktigt för att få loss knoppen från växelspaken.
Ta bort fjädern och lägg den åt sidan.
Montera ny knopp och glöm inte att sätta dit fjädern innan du monterar dit den nya knoppen.
av macke_v40
#187443
vad är det för fjäder du snackar om. jag har ingen backspär om det var det du menade. å varför ska jag ta bort den brickan med siffrorna. det är bara gummi under den. det är omöjligt att ta bort knoppen.
av macke_v40
#187455
jo det är det nog. jag har en 99:a. men om du vet hur man gör på den så hör gärna av dig. har flera kompisar som har försökt. men ingen jag känner klarar det. :(

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]