Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Irrblosset
#146994
Någon som har tips på någon bra och prisvärd auktoriserad "verkstad" för toning av bilrutorna i södra stockholm? (Eller montering av solfilm som det så korrekt heter)

En gång försökte jag själv, och det blev första och sista gången! :roll:
Användarvisningsbild
av Phantom
#147000
Jag kommer inte ihåg namnet, men vet att det finns en helt ok glasmästare i Årsta som gjort det på en kompis bil...bra pris och suveränt arbete. Ska försöka ta reda på vem det var som gjorde det bara :roll:

Själv så monterade jag skivor från solarplexius och är riktigt nöjd med det. Ingen risk att något vasst skrapar sönder toningen och enkelt att ta bort ifall man behöver det. Dessutom billigare än vanlig solfilmsmontering hos "verkstad" :)
av Sevak
#147009
Men de kan man ju inte ha på passagerar rutorna. eller man kan men då kan man inte dra ner rutorna
av Sevak
#147010
Men de kan man ju inte ha på passagerar rutorna. eller man kan men då kan man inte dra ner rutorna
Användarvisningsbild
av Irrblosset
#147034
Tack för tipset, men jag föredrar nog traditionell toning...ska bara hitta någon som kan göra ett bra jobb till vettigt pris.
Någon som förresten har ungefärlig prisuppgift i huvudet, nån som kanske nyss fått det fixat eller fixat åt någon annan?!
av Noodles
#147086
Irrblosset skrev:Tack för tipset, men jag föredrar nog traditionell toning...ska bara hitta någon som kan göra ett bra jobb till vettigt pris.
Någon som förresten har ungefärlig prisuppgift i huvudet, nån som kanske nyss fått det fixat eller fixat åt någon annan?!
Vad för bil?

Jag betalade 2500:- utan kvitto för en V70N för nåt år sen.
3000:- med kvittot.

:)
Användarvisningsbild
av Irrblosset
#147129
Men Noodles... menar du att du håller på med svartaffärer???
Fyyyy på dig och göra som folk i regeringen... ;-)
(Låter som ett bra pris iallafall)
Användarvisningsbild
av Brainy
#147152
Irrblosset skrev:Men Noodles... menar du att du håller på med svartaffärer???
Fyyyy på dig och göra som folk i regeringen... ;-)
(Låter som ett bra pris iallafall)
Svartaffärer? Killen som gjorde det blev så glad när Noodles berättade att han är trädkramare och inte ville ha någon onödig kvittoutskrift så han sänkte priset rejält till en själsfrände... :roll:

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Irrblosset
#147197
Brainded skrev:
Irrblosset skrev:Men Noodles... menar du att du håller på med svartaffärer???
Fyyyy på dig och göra som folk i regeringen... ;-)
(Låter som ett bra pris iallafall)
Svartaffärer? Killen som gjorde det blev så glad när Noodles berättade att han är trädkramare och inte ville ha någon onödig kvittoutskrift så han sänkte priset rejält till en själsfrände... :roll:

mvh
Anders

Alltså, det var ett skämt!
Jag skiter fullständigt i kvitton om jag är nöjd med jobbet! :-)
Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]