Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#1575105
Märkligt nog hittar jag ingenting om läderklädsel....

Allnog,ni som kan,hur sköter ni klädseln i er volvo? Jag har insett att jag kör så lite,600 mil år ...att det är inte "lönamt"att byta bil. Då får jag väl lägga pengarna på att än bättre sköta bilen...Låderklädseln på förarstolen är det som tagit mest stryk genom åren..Torrsprickor finns i ytskiktet.trots att jag genom åren använt IKEA:s och Volvos eget läderskötsels kit... Nu behöver jag båttre grejor inklusive läderspackel..... Tips någon? Volvov V 60 awd 2014-15 8700 mil med ljus läderklädsel
#1575107
carra skrev: tor 04 apr 2024, 22:31 Märkligt nog hittar jag ingenting om läderklädsel....

Allnog,ni som kan,hur sköter ni klädseln i er volvo? Jag har insett att jag kör så lite,600 mil år ...att det är inte "lönamt"att byta bil. Då får jag väl lägga pengarna på att än bättre sköta bilen...Låderklädseln på förarstolen är det som tagit mest stryk genom åren..Torrsprickor finns i ytskiktet.trots att jag genom åren använt IKEA:s och Volvos eget läderskötsels kit... Nu behöver jag båttre grejor inklusive läderspackel..... Tips någon? Volvov V 60 awd 2014-15 8700 mil med ljus läderklädsel
Lackat läder, räcker med rengöring. Prova såpavatten och en microfibertrasa, nästan gratis :)

Vår XC60 2014 slår om till 20 000 mil i år och ser inte märkbart använt ut, visst är det svart läder med ändå


Hittade bara denna men det är förra bilen, V60 2012 på 12500 mil när den såldes 2020
.
IMG_1178.jpeg
IMG_1178.jpeg (105.32 KiB) Visad 399 gånger
#1575128
Leather Master har allt du behöver, det finns flera återförsäljare. Det lär vara dom som gör lädervårdskiten åt både Ikea och Volvo, men dom har mycket mer..Men om det är värt det, det är en annan sak.

/Thomas

Var hos forhandler i dag og fikk fastslått a[…]

Går ju att byta bara själva gummit med […]

Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]

Tack! :-) Nej det är jäkligt dål[…]