Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#1569526
Jag tror på motsatsen. Som företag vill du hade bästa produkterna. Ingen vill köpa skit så det tar en timme extra att fixa bilen för att spara någon 10:a på medlet man använder.
Användarvisningsbild
av Funk
#1569564
VolvoB20 skrev:Jag tror på motsatsen. Som företag vill du hade bästa produkterna. Ingen vill köpa skit så det tar en timme extra att fixa bilen för att spara någon 10:a på medlet man använder.
Ja arbetskostnaden (och andra kostnader) lär vara den betydande delen snarare än medlen, nästan omöjligt att spara oavsett hur mycket man snålar in på dem...

/Thomas
#1569799
Lite plumpt uttryckt så är det inte medlet som gör bilen utan den som utför arbetet. Dåligt/undermåttligt arbete ger ett dåligt resultat - ett bra arbete ger ett bra resultat även med "sämre" medel.
Sen spelar givetvis medel även in som sin roll i det hela men arbetet först, medel sen.

Att hälla i medel som är några tior billigare i en flaska vars original innehåll är några tior billigare förekommer nog i rätt liten skala. Det som däremot kan va mer fusk med är väl ev kanske keramiska medel iom att dom oftast är betydligt dyrare än ex schampo.
Pirat och flaskhällande är nog hyfsat lugnt med även om det kanske förekommer pirat medel isf.
#1569803
Jag vet inte hur det privata har det då jag jobbar i kommunal verksamhet men här är det i stort sett bara miljö som styr. Det ska va svanar, grodor och allt möjligt på förpackningarna för att över huvud taget få köpas in.

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]