Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#1559765
Då var det min tur att råka ut för däckverkstad att skada minst 2 fälgar väldigt synligt. Dom vägrar ta på sig skadorna. Skadorna är helt omöjligt att dom kan orsakat.
Har kontaktat försäkringsbolaget och dom hjälper mig men självrisk är dyrt.

Så mina frågor berör hurvida lagning av dessa skador faktiskt blir bra och hållbara i längden? Vad är era erfarenheter?
Vet ni någon bra firma i Göteborgsområdet så får ni gärna nämna dom här :)

Tack.

Skickat från min KB2003 via Tapatalk
IMG_20231101_160221.jpg
IMG_20231101_160221.jpg (40.75 KiB) Visad 3084 gånger
Senast redigerad av 3 timebandit, redigerad totalt 0 gång.
#1559782
timebandit skrev: ons 01 nov 2023, 17:26
Självklart vill däckverkstad "slingra sig ur", kommer aldrig erkänna... Tråkigt är det. men du kan prova maila dessa bilder till https://www.hitta.se/wheelrepair+g%C3%B ... m/ficmnnvd - enligt dom så fixar dom dessa "diamond-cut" , kolla vad det skulle kosta vs försäkring.
#1559790
UnleashFusion skrev:
timebandit skrev: ons 01 nov 2023, 17:26
Självklart vill däckverkstad "slingra sig ur", kommer aldrig erkänna... Tråkigt är det. men du kan prova maila dessa bilder till https://www.hitta.se/wheelrepair+g%C3%B ... m/ficmnnvd - enligt dom så fixar dom dessa "diamond-cut" , kolla vad det skulle kosta vs försäkring.
Har fått pris på självrisken från Volvia. Lite lång väntetid på skadebesiktning. Vill gärna ha hjälp istället för att maila bilder själv för jag kanske missar något.


Tack för tipset! Har mailat dom nu.

Skickat från min KB2003 via Tapatalk

#1560091
Fått pris för att laga nu med. 7000kr för 2 fälgar så väljer hellre nya då tyvärr.
Hämtade mina sommarhjul dagen efter och tro fan att dom har skadat 2 fälgar där med. Dessa 2 bilder är på ena fälgen.
Försäkringsbolaget får göra sitt och hoppas jag får bra hjälp med dessa fälgar.

Jag kan inte förstå alls hur man ens lyckas med detta? Har alltid bytt och förvarat själv fram tills förra bytet. Ser ut som att jag får fortsätta slita med hjulskifte själv...
IMG_20231103_150247.jpg
IMG_20231103_150247.jpg (69.96 KiB) Visad 2808 gånger
Skickat från min KB2003 via Tapatalk



Senast redigerad av 1 timebandit, redigerad totalt 0 gånger.
#1560094
Det ser ut som att de ramlat av en pall eller liknande
#1560110
Ja det hela är så sjukt tråkigt och konstigt. Skadorna är helt omöjligt att dom har orsakat säger dom.
Skall byta till Bilia/Volvo däckhotell och börja fotografera allt före och efter inlämning/byten.

Egentligen kanske inte värt pengarna att få detta åtgärdat men det retar mig så enormt med tanke på hur väl jag alltid tagit hand om bil och hjul, suck.

Skickat från min KB2003 via Tapatalk

Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]