Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Tias78
#1551833
Har gjort mig illa i ryggen så att behandla skinnklädseln i bilen lär bli lite svårare än vanligt. Tanken på att behöva gnida in den i två omgångar är inte direkt lockande.

Är det någon som testat SONAX XTREME Luxury Leather Care?

Hittar inga tester på nätet. Är generellt lite tveksam till produkter som allt på en gång men man kan ju ändra sig😊.
Användarvisningsbild
av Jallemet
#1551844
Jag tänker att rengöringen är det viktigaste, smågrus och annat skrufs som ligger och skaver i sömmarna ger mig lite ångest. Men i ärlighetens namn brukar jag ha en Turtle-burk med mig på längre resor, ifall att.

Sonax lär ju vara lite lika?
IMG_20230818_182954.jpg
IMG_20230818_182954.jpg (54.68 KiB) Visad 2988 gånger
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1551865
@Tias78, Precis, rengöring är egentligen de andra rätta. Sluta att behandla detta lackade läder, rengör med te.x. såpavatten så är det klart sedan.
Användarvisningsbild
av Ted68
#1551878
Men tänker att det inte är fel med lite skyddskräm eller vad man ska kalla det. Blir lite som vax på en billack och håller lärdret i nyskick.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1551893
Ted68 skrev: fre 18 aug 2023, 21:19 Men tänker att det inte är fel med lite skyddskräm eller vad man ska kalla det. Blir lite som vax på en billack och håller lärdret i nyskick.
Och lite glatt att sitta på, körde det på förra kärran och gled runt lite i sidled i rondellerna :-D
Man gör som man vill som tur är 👍
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1551902
Micce1980 skrev:[quote=Ted68 post_id=<a href="tel:1551878" data-original-title="" title="">1551878</a> time=<a href="tel:1692386369" data-original-title="" title="">1692386369</a> user_id=44834]
Men tänker att det inte är fel med lite skyddskräm eller vad man ska kalla det. Blir lite som vax på en billack och håller lärdret i nyskick.
Och lite glatt att sitta på, körde det på förra kärran och gled runt lite i sidled i rondellerna :-D
Man gör som man vill som tur är 👍[/quote]


Ja så blir det om man använder sig av fel medel!!!

Jag upprepar mina råd. Detta medel kommer att få dig att ändra uppfattning. Det blir bättre efter behandling med detta medel. Lätt rengöring samtidigt som det gör skinnet mjukare, renare, mattare och helt underbart. Använd det även på ratten så får du bättre grepp.

https://gliptoneeurope.com/product/leather-conditioner/

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som […]

Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Fireline (Fisklina)

Fyllt tanken på Ingo som har nedsatt pris i […]