Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av volvov702002
#1550392
några tips på sommardäck ni är nöjda med?

har michelin primacy vilka är bra [ bäst i test ] däck givetvis men upplever dom börjar "durra" och bli högljudd för tidigt som att man kommet ner till min.markeringen fast man har många många mm kvar.
dom håller länge kan det va att dom är lite mer hårdare i gummiblandningen?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1550398
Min bil rullar på Michelin Pilot Sport 5 sedan i våras, dock i 19" men jag är nöjd med dessa.
Jag upplever att Michelin dessutom håller bättre än exempelvis Continental.
"Durr-ljud" har jag inte varit med om kopplat till däcken, det är snarare andra saker med bilen som kan skapa det ljudet ibland.
Användarvisningsbild
av Jallemet
#1550410
Pilot sport 4s 17" har jag och kommer att ha någon Pilot även nästa säsong när jag går upp på 18".

Bra grepp både i vått och torrt, kör tredje sommaren nu utan anmärkning och det är bra mönster fortfarande trots cirka 1500 mil/sommar.

Skillnaden i förbrukning jämfört med dom Dunlop blue som satt på när jag köpte bilen är (knappt mätbar) någon centiliter mer per mil.
av Volvoold
#1550423
volvov702002 skrev: tor 10 aug 2023, 10:52 några tips på sommardäck ni är nöjda med?

har michelin primacy
Är det Primacy 4 du har eller annat?

Jag funderar nämligen själv på Primacy 4 och är därför nyfiken på om den är bra när det gäller buller även ett tag efter inköpet.
Användarvisningsbild
av batmac
#1550531
Jag har Goodyear Eagle F1 A6 och är nöjd med dem.
Service Renault Scenic 2003

Har nu "fått hem" bilen. Ser rikti[…]

Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]