Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Jonna82
#1531931
Tja en liten rådfråga.
Vad tror ni om en svart vinge på en vit xc 70 2014??

Fick nämligen tag på en orginalvinge i top skick på delplocken för 300 spänn i färgen svart.
av Jonna82
#1533044
Lucif3er tyvärr så bilen smutsig och förlåt att jag inte tvätta den innan för bilden skull.
Trodde inre man skulle hänga upp sig på en sån bagatell sak.

Men bra att du ser till att din är ny polerad varje kväll.

Men jag som kör till stallet och grusvägar orkar inte det är ju endå bara en slit o släng bil.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1533060
Inte för att jag vet varför du blev så stött, sa bara min åsikt ang. svarta vingen på bilen i fråga. Det är en gammal bil, med gammal plast. Gammal plast bleknar och blir ful. Går i många fall åtgärda med en varmluftspistol. Finns även medel som ska göra under för plast(aldrig provat själv dock).
Alternativt så lackar man plasten(mattsvart/grå om man vill behålla orginal-looken) så slipper man oroa sig över blekning något mer :-) På en "vanlig" bil som bara har några få ytor med obehandlad plast spelar det ju inte så stor roll på, men en XC där halva bilen är i nämnd obehandlad plast förstör det hela bilen på.

Och nej, min bil är långt ifrån något under av puts ;-) Men sen brukar jag inte fråga vad folk tycker om den heller :-D
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1533063
Vore snyggare om man garagelackade vingen i mattsvart då
Användarvisningsbild
av sewen
#1533133
Helt klart värt 300 spänn och minimalt arbete!
Ang plasten så körde jag rapsolja till en början och biltemas däckglans(enkelt och snabbt) sista åren. Den mörka färgen höll i sig ett tag. Pallade aldrig hålla på med varmluftspistol men kanske värt att pröva.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1533150
@sewen, Kör med Concept Vista på all olackerad plast, blir kalas. Även hojen har en hel del och där ser plasten ruskigt fin ut :)
XC - Rear axle sensor

Hej! Har en XC60 -2015 som har visat symbol att […]

Besiktigade bilen idag och fick 2a på fö[…]

0,7 L blandad körning. Varvvillig och pigg mo[…]

Dräneringen till panoramataket v90

Har för mig jag har sett här i forumet. […]