Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#1523422
Hej,
Jag har nyligen köpt en V60 MY20. I det stora hela väldigt gott skick men 12000 mil på 3 år. En tidigare ägare.
Vindrutan har spår från torkarbladen som jag försökte få bort inför applicering av regnavvisande coating (Ultra Glaco) med hjälp av tillhörande glasrengöring (Glaco Glass Compound Roll On).
Spåren var kvar efter rengöring och jag testade att gnugga ordentligt med vanlig putsduk och glas-polish från OKQ8, till ingen skillnad.
Har ni några tips? Hittade nedan länkat kit från en Youtube-video men jag har en känsla av att bilen är "för ny" för att ha så djupgående spår. https://www.amazon.se/Glaspolering-Skra ... B07D5S97L3

Tack!
#1523574
fitur skrev:Ok, tack för utförligt svar. Jag ska se om jag kan polera bort det en gång till.
Om du känner spåren med nageln så blir det i stort sätt omöjligt att polera bort. Glas är väldigt hårt och mycket svårt att polera. Medlen som säljs i bilvårdsbutiker för att polera glas gör egentligen bara rent. 3M har specialmedel för riktig glaspolering. Och det tar lång tid att få ett bra resultat.

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]

V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]

Tackar