Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThomasT
#1508385
Lucif3r skrev:Det var en nyhet... snöflinga har då gällt så länge jag haft bil (~15år), iaf på odubbade vinterdäck... Visserligen var det ungefär 8 år sedan jag senast köpte vinterdäck men...
Det är nog så att det inte var tvunget att ha snöflinga tidigare men att många använde det. Nu skall däcket vara märkt med 3PMSF-symbolen.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1508400
Hur vet man om M+S betyder Mud and Snow eller Mud and Sand??? På -70-talet när det började "pratas allmänt" om vinterdäck så stod det Mud and Snow på vissa däck som användes som odubbade vinterdäck. "Vanliga" vinterdäck (både med eller utan dubb) stod det inget särskillt. Mina M+S däck är ju tillverkade 2003 så det har nog hänt en del sedan dess. Mina bakhjul har "3 berg" liksom alla mina 8 vinterdäck, har kvar däcken till Passaten som vi bytte bort i fjor......
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1508454
lennarte skrev:Hur vet man om M+S betyder Mud and Snow eller Mud and Sand??? På -70-talet när det började "pratas allmänt" om vinterdäck så stod det Mud and Snow på vissa däck som användes som odubbade vinterdäck. "Vanliga" vinterdäck (både med eller utan dubb) stod det inget särskillt. Mina M+S däck är ju tillverkade 2003 så det har nog hänt en del sedan dess. Mina bakhjul har "3 berg" liksom alla mina 8 vinterdäck, har kvar däcken till Passaten som vi bytte bort i fjor......
Förr var det väl STRO's vinterdäckslista som gällde. Om ett däck inte fanns med så var det enligt myndigheterna inte ett vinterdäck?
Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]

@bem , Vad blir det sen då?

Utsvängda byxor