Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av gustaf66
#1473014
Hejsan har Googlat men hittar inget svar. Jag har Fälgar som har måtten 7,0 Jx16H2 ET50 K5
Jag förstår allt utom K5 Vad betyder K5 ?.

Blir inte klok på detta. Vet någon här vad K5 betyder på dessa fälgar ?.

Nybörjaren. Hoppas verkligen på svar.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1473025
K5 kan betyda i princip vad som helst. Det kan vara modell, färg, tillverkningsdatum eller liknande. Vill man verkligen veta lär man nog ta kontakt med tillverkaren och fråga.
av UnleashFusion
#1473041
gustaf66 skrev: sön 07 nov 2021, 19:22 Hejsan har Googlat men hittar inget svar. Jag har Fälgar som har måtten 7,0 Jx16H2 ET50 K5
Jag förstår allt utom K5 Vad betyder K5 ?.

Blir inte klok på detta. Vet någon här vad K5 betyder på dessa fälgar ?.

Nybörjaren. Hoppas verkligen på svar.
Det är typ kod till oden' fälgar ; http://www.bildelsbasen.se/?link=item&s ... d=39893637 - inget som man bör lägga fokus på. som du säger räcker det med 7x16 ET50*
av gustaf66
#1473057
Marlboroman skrev: sön 07 nov 2021, 20:46 K5 kan betyda i princip vad som helst. Det kan vara modell, färg, tillverkningsdatum eller liknande. Vill man verkligen veta lär man nog ta kontakt med tillverkaren och fråga.
Då vet jag tackar för svar :-)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1473152
Det enda intressanta när det gäller fälgar är egentligen bara diameter och bredd, så man kan köpa rätt storlek på däcken :-) i ovanstående fall 16" i diameter och 7" i bredd(vilket man brukar köra med 205-215 i däckbredd).
ET är väl bra att veta också när man köper nya fälgar, så man vet att dom passar på bilen, likaså bultcirkel och navhål.

Aldrig gjort det men, om det går att öp[…]

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]

Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kö[…]