Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1468348
Har ingen aning om vad jag har för luftfuktighet där inne, troligen lite högre än "normalt". Ingen aning om det är possitivt eller negativt för förvaring av däck, men har funkat för mig så här långt iaf :-)
Rent spontant känns det som att lite högre fukt i luften skulle vara bra för gummit, men det är som sagt bara en magkänsla jag har. Kan ha helt åt h-e fel där :-D
av 20FJan
#1468368
Svar till ursprungliga frågan. Jag skulle inte köpa de till en bil som går lite. Om du däremot räknar med att köra slut på dem under två till tre säsonger kan det ju vara prisvärt.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1468421
Haggee skrev:Är det nån fara med att åka på 5 år gamla/nya oanvända däck?
Nja sen kanske du ska ha dem ett par år så att köpa nya däck som legat i 5 år skulle inte jag göra.
Har du möjligheten köp ett par helt färska istället men har man dåligt med deg är det ju bättre än inga vinterdäck.
av Haggee
#1468487
Tack för alla tips o åsikter. Ska iväg imorn o ta en titt på däcken o se hur gummit känns. Enligt däckfirman är det inga som helst problem (förstår att han vill göra sig av dom).

Ja det är dyrt med däck. O tanken är att vi inte ska ha bilen länge till, kanske till sommaren max. Har inte lust o köpa däck för 7k liksom
Senast redigerad av 1 Haggee, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1468489
Är de väldigt billiga i relation till nya så kan man ju testa, men jag skulle inte köpt de för mer än halva nypriset.
av Haggee
#1468490
fjohan82 skrev: sön 10 okt 2021, 18:43 Är de väldigt billiga i relation till nya så kan man ju testa, men jag skulle inte köpt de för mer än halva nypriset.
Skulle få betala 3200 kr monterat o klart
av UnleashFusion
#1468493
Haggee skrev: sön 10 okt 2021, 18:45
fjohan82 skrev: sön 10 okt 2021, 18:43 Är de väldigt billiga i relation till nya så kan man ju testa, men jag skulle inte köpt de för mer än halva nypriset.
Skulle få betala 3200 kr monterat o klart
priset låter ganska bra, men svårt och säga då vi inte vet vilken dimension vi pratar om. Förutom att du nämnda ~7k för 4 nya däck.

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]