Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1461384
Det går bra på S90 med :) Brukade köra det strax innan man drog ner till alperna med bilen på vintern med bra resultat
Användarvisningsbild
av Funk
#1461444
Visst kan du, frågan är vad du tycker efteråt...personligen tyckte jag att det hade två problem. 1. Det lirar dåligt med regnsensorn 2. Det blir ibland en grå "hinna" över rutan i vissa fuktiga situationer..

/Thomas
Användarvisningsbild
av svergie2
#1461453
Klart du vågar det, själv kör jag med biltemas som funkar prima. Rengör rutan noggrant med fönsterputs/sprit innan applicering. Jag applicerar inte över regnsensor och kameror för att undvika problem. Torka noggrant av resterna efter applicering för att undvika en fet hinna på rutan.

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

av HJH
#1461530
:-) Hur länge varar det?
Micce1980 skrev: mån 30 aug 2021, 04:00 Det går bra på S90 med :) Brukade köra det strax innan man drog ner till alperna med bilen på vintern med bra resultat
av HJH
#1461531
Biltemas varar inte så länge va?
svergie2 skrev: mån 30 aug 2021, 13:07 Klart du vågar det, själv kör jag med biltemas som funkar prima. Rengör rutan noggrant med fönsterputs/sprit innan applicering. Jag applicerar inte över regnsensor och kameror för att undvika problem. Torka noggrant av resterna efter applicering för att undvika en fet hinna på rutan.

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1461532
HJH skrev::-) Hur länge varar det?
Micce1980 skrev: mån 30 aug 2021, 04:00 Det går bra på S90 med :) Brukade köra det strax innan man drog ner till alperna med bilen på vintern med bra resultat
Beror ju på hur man kör samt använder diverse avfettningar antar jag samt hur långt man kör varje år, för mig som till vardags sällan kör i dåligt väder på motorvägar eller riksvägar smutsas rutan inte ner speciellt mycket och kan ha en effekt i ca 6 månader
Användarvisningsbild
av svergie2
#1461584
HJH skrev:Biltemas varar inte så länge va?
svergie2 skrev: mån 30 aug 2021, 13:07 Klart du vågar det, själv kör jag med biltemas som funkar prima. Rengör rutan noggrant med fönsterputs/sprit innan applicering. Jag applicerar inte över regnsensor och kameror för att undvika problem. Torka noggrant av resterna efter applicering för att undvika en fet hinna på rutan.

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk
Beror lite på hur man använder vindrutetorkarna, spolarvätska och tvätt av bilen. Sidorutorna varar lätt 6 månader, vindrutan där vi har "mekanisk slitning" från vindrutetorkarna försvinner den omedelbara effekten kanske efter någon månad, men man ser fortfarande att vatten stöts bort i flera månader. Jag kör ganska långt, 3000 mil om året och använder mycket spolarvätska. Kan inte tänka mig att aquapel skulle vara särskilt mycket bättre än biltema, känns som att jämföra märken med spolarvätska. Har dock som sagt aldrig köpt aquapel eftersom jag är nöjd med biltemas, så jag vet inte säkert. Bild

https://www.biltema.se/bilvard/spolarva ... 2000031773

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

av HJH
#1461593
Båda är så billiga att man kanske kan ha båda för att testa. Halva vindrutan med vardera produkt. 8-)
Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]