Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#1459945
Jag funderar på en bil som har omlackerad främre stötfångare, pga att tidigare ägare "missbedömt bilens längd".
Min fråga är: kommer detta att hålla lika bra som original, eller är det problem med hållbarheten även på lackerad plast?

Är det svårt att hitta rätt nyans för omlackning av just silver (känslig för nyansskillnader)

Bilen är en Volvo från2016.
#1459955
En omlackad är ofta lite känsligare för stenskott. Nyansskillnaden mellan stötfångare och plåt är ofta inte helt perfekt från fabrik, så det kan bli både bättre och sämre med en omlackad i det avseendet.
#1460017
Håller absolut lika bra om man lämnar in på rätt ställe. Har du färgskillnad nu innan lack?
Där jag jobbar skulle de inte lacka hela kofångaren för att du inte ska få någon tydlig färgskillnad mot skärmen. De sparar kanske 20cm på sidorna mot skärmen där de inte lackar. Just för att inte få färgskillnad
#1461451
Duktiga billackerare,lackerar oftast bara över skadeområdet! Sedan "Polerar dom in färgen" ...sååå bra! Så när kunden kommer tror Hen att Hela luckan,hela dörren....osv vidare är lackad.
Men så är inte fallet!

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Leasing bildäck

Hej, Jag och min sambo har leasat bil och lä[…]