Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sbf
#1468110
fitur skrev: fre 08 okt 2021, 20:35 Nästan identisk med din bild. Kan ta foto i dagsljus imorgon. Hur fan bryter jag loss deras profilering? Det stör mig något enormt. Vit plastdekal när allt annat på bilen är metallic eller svart.
Den där reklamlisten sitter med clips i skylthållaren, den bönder du lite försiktigt loss med till exempel ett demonteringsverktyg i plast. Din Volvohandlare har nya såna ”låslister” som är svarta och helt utan text för runt 10:- som du knäpper dit. Men du får be om en låslist till hållaren fram, annars får du en ny med reklam. :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1468349
Vänta bara tills du börjar använda värmeslingorna, då kommer filmen, tyvärr, högst troligt, börja släppa runt dom också. Det är tyvärr "omöjligt" att göra något åt på rutor med utanpåliggande dekorer/slingor. Det skulle isf. behövas någon typ av spraytoning som kan leta sig in i alla ojämnheter och få ett 110% tätt skikt mellan ruta och film.
Användarvisningsbild
av sbf
#1468517
Lucif3r skrev: sön 10 okt 2021, 03:13 Vänta bara tills du börjar använda värmeslingorna, då kommer filmen, tyvärr, högst troligt, börja släppa runt dom också. Det är tyvärr "omöjligt" att göra något åt på rutor med utanpåliggande dekorer/slingor. Det skulle isf. behövas någon typ av spraytoning som kan leta sig in i alla ojämnheter och få ett 110% tätt skikt mellan ruta och film.
Trist att höra, får försöka undvika värmen i rutorna i möjligaste mån då. Synd också att det är så dassig fabrikstoning på V70/XC70, alldeles för ljus för min smak. Jag beställde 20% till min befintliga fabrikstoning och fick en mer behaglig nivå, mer åt 10% skulle jag säga.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1468576
Min, visserligen ringa, erfarenhet är att bra toningsfilm/bra utfört brukar hålla i 4-5 år innan defekterna börjar reta en, med aktiv värme under vintern. Lite kommer synas tämligen fort, men sen "stannar det", ett tag, innan det blir värre.
Visst är det tråkigt, men inte så mycket att göra åt :-(
Användarvisningsbild
av sbf
#1468733
Lucif3r skrev: mån 11 okt 2021, 02:34 Min, visserligen ringa, erfarenhet är att bra toningsfilm/bra utfört brukar hålla i 4-5 år innan defekterna börjar reta en, med aktiv värme under vintern. Lite kommer synas tämligen fort, men sen "stannar det", ett tag, innan det blir värre.
Visst är det tråkigt, men inte så mycket att göra åt :-(
Får Bolund som han vill så får jag inte köra min bil om 4-5 år ändå. ;-)
XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Nytt avgasrör B234F

Väntar på delar till avgassystemet. Plo[…]

Kolla på skruvat, det verkar ha en del. M&a[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Är ju faktiskt den enda av tillverkarna som &[…]