Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#1470070
anton85 skrev: lör 16 okt 2021, 09:26 (...) Dock lite klassiskt Hakka sjungande ljud, men de får man med på köpet!
Mina Hakka 10 har rullat ca 15 mil nu. De förde ett jävla oväsen i början, men det har i princip försvunnit nu och ljudnivån är riktigt bra.
#1470746
Har åkt med Hakka 4, 5, 7, 8 och nu senast 9 och det blir bara bättre och bättre för varje version i mina ögon. Har varit redigt nöjd med 9orna som jag åkt på i 3 vintrar men är dags att köpa nya den här vintern. Har inte bestämt mig än om det blir 9 igen eller 10 men det blir definitivt Hakka igen iaf. Har svårt att tro och det skulle vara en gris i säcken. :) Bor för övrigt i Härjedalen om det har någon betydelse.

Har även åkt på Nokian sommardäck i diverse versioner och varit lika nöjd där, testade dock Nordman sommardäck och de var ingen höjdare så slutade med att däckfirman bytte ut de till Nokian Blue 2 efter att ena Nordmandäcket var mer eller mindre perforerat efter ett gäng mil på grusväg.
#1481011
Hur har det gått för er som skaffat nya dubbdäck inför säsongen? Nöjda med ert val?

Själv föll valet på Pirelli Ice zero 2 och är väldigt nöjd med ljudnivå och egenskaperna på barmark och ljudnivån men känner att jag hade velat ha lite mer grepp på blank-is/svart-is. Å andra sidan är det ju här nere på västkusten mest barmark…
#1481156
MThorsen skrev: tor 30 dec 2021, 08:16 Hur har det gått för er som skaffat nya dubbdäck inför säsongen? Nöjda med ert val?

Själv föll valet på Pirelli Ice zero 2 och är väldigt nöjd med ljudnivå och egenskaperna på barmark och ljudnivån men känner att jag hade velat ha lite mer grepp på blank-is/svart-is. Å andra sidan är det ju här nere på västkusten mest barmark…
Jag är extremt nöjd.
Senast redigerad av 1 sbf, redigerad totalt 0 gånger.
#1481660
Jag har Hakka 10 (vanliga, ej SUV) på min V90 T6 Recharge 2022. Biter ganska bra i vägbanan på isiga vägar. Kanske lite högljudda, eller var i alla fall i början. Har kört på Hakka dubbat tidigare (på V70) och tyckt de varit tillräckligt bra så jag har fortsatt i de hjulspåren. Behövs allt dubbat i mina trakter så det är det jag alltid haft utom en enda dag hade jag dubbfria, var ca 30 år sen, men det var för slirigt för min smak. De dubbfria har förstås blivit bättre sen dess men jag håller mig nog till dubbat på vintern än så länge.
/Bo
#1482155
MThorsen skrev: tor 30 dec 2021, 08:16 Hur har det gått för er som skaffat nya dubbdäck inför säsongen? Nöjda med ert val?

Själv föll valet på Pirelli Ice zero 2 och är väldigt nöjd med ljudnivå och egenskaperna på barmark och ljudnivån men känner att jag hade velat ha lite mer grepp på blank-is/svart-is. Å andra sidan är det ju här nere på västkusten mest barmark…
Jag har nu kört hakka 10 sen 1 dec nere i Västmanland på mest barmark men även lite snö/is. Ljudnivån är ingen jätteskillnad mot hakka 9 men kanske tystnar med lite mer inkörning. Grepp på barmark och vått är utmärkt och is/snögrepp ännu bättre. Nu över jul/nyår har jag kört på snö/is uppe i Ångermanland och är riktigt imponerad av greppet, känns som jag kan lita på däcken.

Sammanfattningsvis är jag riktigt Nöjd med köpet vare sig underlag.

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]