Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Lobocut
#1457061
Bondkaka skrev: tis 03 aug 2021, 06:25 Tvätt sker 1 gång/vecka.....inkluderat flygrostborttagare. Stämmer inte att de "missköts", var just ett tillfälle mellan tvätt som bilden är tagen.
Helt omöjligt att detta är mellan tvättar på en vecka. Dels ser man prickar från tjära, som man får nästan inget av denna tid på året. Detta får man inte på en vecka, inte ens på en månad under sommaren. Samma sak med det bruna, ingrodda, bromsdammet mellan ekrarna.

Skulle man ha all detta skit när man försöker lossa dom kromade skruvarna, då det det ju självklart att kromet blir skadat.
av Bondkaka
#1457183
Lobocut skrev: tis 03 aug 2021, 15:10
Bondkaka skrev: tis 03 aug 2021, 06:25 Tvätt sker 1 gång/vecka.....inkluderat flygrostborttagare. Stämmer inte att de "missköts", var just ett tillfälle mellan tvätt som bilden är tagen.
Helt omöjligt att detta är mellan tvättar på en vecka. Dels ser man prickar från tjära, som man får nästan inget av denna tid på året. Detta får man inte på en vecka, inte ens på en månad under sommaren. Samma sak med det bruna, ingrodda, bromsdammet mellan ekrarna.

Skulle man ha all detta skit när man försöker lossa dom kromade skruvarna, då det det ju självklart att kromet blir skadat.
Tro't om du vill....nu är det så. Tjär-/asfaltprickarna sitter som "lackade" på fälgarna och det finns säkert bättre medel eller hårdare arbete för att bli av med dom. Inget som stör mig att de sitter där, än så länge. Bromsdamm.....det kan diskuteras en del. Mängden bromsdamm beror på vad för "kvalitet" man har på dom. De som sitter på nu är inga "snålt" dammande....
av Lobocut
#1457211
Bondkaka skrev: ons 04 aug 2021, 07:34
Lobocut skrev: tis 03 aug 2021, 15:10
Bondkaka skrev: tis 03 aug 2021, 06:25 Tvätt sker 1 gång/vecka.....inkluderat flygrostborttagare. Stämmer inte att de "missköts", var just ett tillfälle mellan tvätt som bilden är tagen.
Helt omöjligt att detta är mellan tvättar på en vecka. Dels ser man prickar från tjära, som man får nästan inget av denna tid på året. Detta får man inte på en vecka, inte ens på en månad under sommaren. Samma sak med det bruna, ingrodda, bromsdammet mellan ekrarna.

Skulle man ha all detta skit när man försöker lossa dom kromade skruvarna, då det det ju självklart att kromet blir skadat.
Tro't om du vill....nu är det så. Tjär-/asfaltprickarna sitter som "lackade" på fälgarna och det finns säkert bättre medel eller hårdare arbete för att bli av med dom. Inget som stör mig att de sitter där, än så länge. Bromsdamm.....det kan diskuteras en del. Mängden bromsdamm beror på vad för "kvalitet" man har på dom. De som sitter på nu är inga "snålt" dammande....

Bilderna talar för sig själv...
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1457215
Jag köpte nya hjulbultar till min gamla bil, en V50, från en av sajterna som säljer delar till Volvo.
Minns dock inte om det var den som börjar på V eller H.
Gjorde bytet i samband med att vinterdäcken åkte på, så de var med om en åtdragning för hand.
Efter den vintern såg de ut som 7 svåra åren, så rostiga att man hade trott att de varit med i 20 år...
Tråkigt men sant.
av Bondkaka
#1457301
fjohan82 skrev: ons 04 aug 2021, 11:06 Jag köpte nya hjulbultar till min gamla bil, en V50, från en av sajterna som säljer delar till Volvo.
Minns dock inte om det var den som börjar på V eller H.
Gjorde bytet i samband med att vinterdäcken åkte på, så de var med om en åtdragning för hand.
Efter den vintern såg de ut som 7 svåra åren, så rostiga att man hade trott att de varit med i 20 år...
Tråkigt men sant.
Samma som för mig då....en montering, sedan var det kört. Visserligen efter en vinter men....vafxn, sk väl hålla bättre än så!
av 20FJan
#1457350
Muttrarna? Jag ser inga bultar på bilden…
Har för övrigt köpt kromade muttrar på Biltema som ser bättre ut även efter två vintrar. Är inga större fel på dem som jag har på S40 orginal sedan -09 heller… De där verkar ha väldigt dålig kvalitet.
Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]

Ojämn Tomgång.

Min B230FB motor har ojämn tomgång,vand[…]