Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#1454409
Trösklar
Sammanfattningsvis kan jag berätta att jag rivit bort all plast i Chassiet! För att kolla och konstatera om det finns rostangrepp? Jag har tagit bort all plast för trösklarna! Den rosten som fanns där var på Domkrafts infästningarna + runt ett litet hål får Clips. Annars såg det friskt ut. Även plåten längst fram och bak,där innerskärmar fästes är friska och fräscha!
Rostskydd har lagts invändigt i trösklarna i alla hål och skrymslen som hittats. Jag använder mig utav Carosol Tunnflytande rostskydd.

Bränsletankar

Vid bränsletankarna är det lite värre. Där finns det ytrost på en del ställen. Och gott om utrymme för detta. Är det riktigt riktigt illa? Så får man nog montera ner Bränsletankarna. För att komma åt ytrosten och putsa av den. Tank skenorna som tanken hänger på! Är en "klassiker" där kan det komma lite rost på,och även infästningarna? Med lite tålamod och putsmaskiner av olika slag kör man ju av dom också! Så dom blir som nya. Det är viktigt att det blir såå rent som möjligt i plåten,runt om. Jag använder kapmaskin med Ståltrissa på! Och det fungerar för mig.Och en del små trissor på andra maskiner.

Reservhjulsbaljan + Batterihyllan
Hjulhuset bak ser bra ut! Det är väl innerskärmen som räddar mot eventuella rostskador? Bilar rostar ju mer bakändan, än på framändan.

Batterihyllan och längst ner i skärmkanten (Vid Avgasrör slutrör) Är ett ställe där det lätt blir rostangrepp! Och Dragkroken med infästningar är också ett populärt ställe att rosta. Drf monterar jag bort dragkroken och gör det ordentligt! Och samtidigt putsar av rambenen och rostskyddar dom. Innan åter montage. Reservhjulsbaljan däremot,fick jag lappa igen 3 små,små,små ynka hål som kröp fram då jag putsade av den. Det är väl också ett utsatt ställe för att få rostangrepp.

Med tanke på hur dragkroken såg ut! Så demonterade jag bort Bakre Stötfångarbeklädnad för att kolla hur det såg ut? Och det såg bra ut i arslet.
Jag har hittat massor med hål och gummipluggar för att rostskydda i skuffen bak. Vilket är gjort nu. Och på dom utsatta ställena blir det Tjockare Rostskydd.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen