Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av refbob
#1444764
Vilken lackförsegling ska man ha och varför är den så bra? Vilken erfarenhet har ni?
Användarvisningsbild
av drlecter
#1445062
Jag fick en flaska av grannen som han beställt från usa. Ceramic slam. Har haft den på några bilar, bla min 945. Grymt lätt att stryka på, lika att polera ut efteråt. (enkelt gjort för hand). Sen väntar man tills dagen efter och lägger på 2:a lagret försegling. Då håller det länge. För mig satt förseglingen kvar nu i vår. Jag la på den förra sommaren. Jag är nöjd med detta medel.
20200614_110937.jpg
20200614_110937.jpg (78.81 KiB) Visad 2938 gånger
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

av WilliamL
#1445223
Jag skulle starkt rekommendera Gtechniq Crystal Serum Light toppad med Gtechniq EXOv4. Man får en sinnessjuk avrinning, glans och hållbarheten är mycket bra. Lätt att lägga bara man är noga med att torka av noggrant.
Användarvisningsbild
av Funk
#1445375
CarPro C-Quartz har jag lagt på rätt många bilar nu, är överlag väldigt nöjd då det håller lätt de dryga två år jag som regel kör bilarna.. Utvecklingen står självklart inte still och det kommer flera medel som framförallt blir lättare att lägga, men CQUK 3.0 håller än idag.. Gtechnic har jag på fälgarna och dom verkar också kunna sin sak, dock hade dom mycket längre torktid sist jag kolla så för mig funkade inte det..

/Thomas
av Qualia
#1445742
WilliamL skrev: ons 12 maj 2021, 09:51 Jag skulle starkt rekommendera Gtechniq Crystal Serum Light toppad med Gtechniq EXOv4. Man får en sinnessjuk avrinning, glans och hållbarheten är mycket bra. Lätt att lägga bara man är noga med att torka av noggrant.
Håller med 100%

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]