Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sbf
#1440553
familjenlustig skrev: sön 11 apr 2021, 07:57 Köpte du dessa gardiner från Volvo? Hos Bilia? monterade du dem själv?
Dem skulle ju faktiskt vara ett perfekt alternativ. Ska ringa Bilia imorgon och kolla ang toning bak. Men för ungarna och dessa solskydd i baksätet hade ju varit perfekt! :-D


Pratade med grannen igår som tydligen hade Solarplexius toning på sin v70. Såg ändå helt okej ut förutom att det såg ut som typ spegelfilm utifrån. Men grannen va super nöjd.
Japp, på Bilia. Det är Volvo originaltillbehör så de finns hos alla auktoriserade återförsäljare. Det tar bara ett par minuter att montera, sitter ett par clips som man för in under en list. Brukar vara enklast om man monterar clipsen med rutan öppen, men sedan är det trivialt att plocka ur och sätta tillbaka.

https://www.bilia.se/biltillbehor/styli ... _31439167/

Ser ut som att det finns för V90 också, men alltid bäst att ringa och dubbelkolla mot regnr.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1440577
timebandit skrev:Det kan jag svara på, blir lite svalare i bilen och framför allt våran hund förtjänar tonade rutor. Det gör mycket mot värmen för hund att ha tonade rutor.
Så sant det förtjänar den :-D
Användarvisningsbild
av Nexus
#1441683
På vintern brukar det bli imma mellan plasten och rutan när man har solar Plexus.
Jag har original solfilm och Volvos gardiner på min XC70. "Gardiner "går enkelt beställa på tex bilias hemsida. De är enkla montera själv :-D

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]