Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
#1437397
I tre säsonger har ja kört på Pilot Sport 4S 235/40 19 på min V60. Dom har fantastiskt bra grepp i alla riktningar. På kurviga väger upptäcker du snabbt svagheterna i bilen. Jag har legat på så hårt jag törs och det är inte däcken som är begränsningen.
På köpet får man däck med riktigt snygga däckssidor :-D
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1437409
Ja det är bilen som kroknar före däcken, framförallt bromsarna som utstrålar värme och knäpper :angelo:
Däcken har lika bra grepp i 30, 130 och 230 km/h :-)
Har dock inte sett någon testad skillnad mellan 4 och 4S, så vad den praktiska skillnaden är vet jag icke...
av Lövet
#1437418
Hade också valt utan S
#1437429
Hade valt den henkan länkade den med "acoustic"-teknologin. med andra ord ska dämpa ljudnivån en aning. kommer prova en sådan när mina s-däck slitit ut för och se hur bra dom håller och om det verkligen blir någon skillnad vs non-acoustic
Användarvisningsbild
av lennarte
#1437470
UnleashFusion skrev:Hade valt den henkan länkade den med "acoustic"-teknologin. med andra ord ska dämpa ljudnivån en aning. kommer prova en sådan när mina s-däck slitit ut för och se hur bra dom håller och om det verkligen blir någon skillnad vs non-acoustic
Det går inte att jämföra så. Du måste jämföra nya däck mot nya däck på samma underlag. Nya däck låter alltid mindre än utslitna. När slitaget "kommer ner" till slitagevarnarna så ökar ljudnivån markant och då är (nästan) vilket däck som helst tystare.

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]