Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#1422750
1000 mil hade jag inte brytt mig om. Det räcker med att det är fler högersvängar på favoritvägen för att skapa 1mm skillnad mellan däcken rätt fort.
#1422755
Nu är däcket väldigt välpumpat med 2,8 bar då jag körde tung last förra veckan . Undrar om det är någon fördel om jag släpper ut lite luft då jag har 40 km till däckverkstaden. Jag kan ju köra i låg fart typ 50-60 km/h för säkerhets skull.
#1422774
KalleJ skrev:Finns väl ingen anledning att bry sig om 2mm på bakaxeln sålänge han inte har AWD ?

@rojo8515, Nej sätt på reservdäck eller ta av hjulet och åk i en annan bil 40km :ninja: Hade inte kört 4km knappt.
Tyvärr har jag inget reservhjul och sommardäcken är på däckhotell. Och så är jag i stugan mitt ute i skogen. Det jag har erfarenhet av är att antingen smäller däcket direkt, då däcksidor är sköra, eller så blir det däckexplosion i högre hastigheter. Nu har coorden klarat sig och det är ett XL ( extra load förstärkt däck). Men jag kan ju sänka farten till 30-40 km/h för säkerhets skull.
#1422783
Eftersom korden inte syns eller verkar skadad, och däcket sitter bak, så hade jag inte haft några större betänkligheter att rulla lite försiktigt till närmsta däckhandlare för byte.
Men det är ju jag de.
#1423124
Det däcket kan du köra med försiktigt till närmsta verkstad. Dock har du en cordskada, därav bulan i däcket (om det inte är en synvilla på bilden). Själv hade jag bara bytt det skadade däcket om det intefinns särskilda direktiv för drivningen på din bil. Råd som detta kan dock vara dumma att ge då man inte sett skadan mer än på bild, man får reservera sig för att det kan finnas nåt som inte syns......

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]