Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av xAx
#1421691
Hej,
Vet inte riktigt var jag ska posta detta. Moderator får flytta tråden om den inte skulle hör hemma här.
Tänkte köpa en Makita mutterdragare med knackfunktion för hjulskifte (hjulbultar), men ser att det finns tre olika drivtappar att välja mellan. Vilken ska jag välja? Vad har de olika drivtapparna för funktion med avseende på inbördes skillnad? Se bifogad bild.
Tacksam för svar.
Mvh/ Stefan
Bilagor
Makita.png
Makita.png (37.48 KiB) Visad 7113 gånger
#1421696
B är samma sak som A men du kan stoppa in bits också. Misstänker att den är dyrare bara. Om du har en vanlig slagskruvdragare också behövs det inte. Normalt sett är mutterknack en rätt stor och otymplig maskin så jag kan inte se att man direkt vill gå runt och skruva ihop en altan med den ändå.
#1421701
Tänk bara på att handlar man från Wish så lär det inte vara nån original maskin.

Det känns som att den bilden kommer från Wish.
av xAx
#1421750
Korrekt iakttagelse. Men då skippar jag Wish. Kan någon rekommendera en bra mutterdragare som endast ska användas till att lossa hjulbultar vid hjulskifte 2 gg per år på några bilar (12 hjul 2gg/år).

Enda kravet är att den ska vara stark, tyngd och skakningar har ingen betydelse, el eller batteri spelar ingen roll.

Tacksam för tips.
#1421770
Lövet skrev: mån 04 jan 2021, 12:21 Normalt sett är mutterknack en rätt stor och otymplig maskin så jag kan inte se att man direkt vill gå runt och skruva ihop en altan med den ändå.
Men i bland är det gött. Drog i 120 mm långa feta skruvar i hårt trä i reglarna och då var det helt suveränt med knack så man slapp håll imot för kung och fosterland

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]