Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dieselmagnus
#1412146
Jag sitter och spanar lite på extraljus. Vanliga halogen passar min prisnivå. Kollar på hella rallye 3003 som jag haft innan och är nöjd med. Mekster har nu 3 npp alpha med komplett för 2500kr känns himla prisvärt.

Hur är nbb alpha i kvalite mot hella rallye 3003. Kan tänka mig att köpa begagnat.

Ska sitta på en V70 2.4d 2010. Tänkt mig 3 ljus eftersom det suttit ljus där innan och jag har fula hål efter skruv innan så går ramp bort
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1412152
Nej, köpa 3 halogenextraljus för det priset är inte prisvärt.
Behöver du bara ljusen, eller även kablar och fäste?
Användarvisningsbild
av Stefan_KG
#1412153
Jag har NBB Alpha 175 på min firmabil, dessa satt på min V70N innan jag flyttade över dom till firmabilen.

Och dom har hängt med sen 2013.
Fick byta ett av glasen en gång, pga stenskott.
Dom har även överlevt xenonkonvertering.

Nu är det inte 175 som Mekster säljer, utan 225.

Men kvalitetsmässigt så är jag mycket nöjd med NBB.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1412166
Ett gäng billiga halogenhus (~270kr/st på Biltema) och xenonkonvertering är ett rätt prisvärt alternativ annars, borde nästan bli billigare än det där kittet, om inte motsvarande pris men med högre ljusutbyte.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1412169
Jag hade köpt ett paket typ detta och lagt till ett nummerplåtsfäste och stabilisatorstag.
http://www.humanhabit.nu/sv/produkter/e ... 180mm.html
2239.JPG
2239.JPG (19.62 KiB) Visad 1359 gånger
Eller två av denna typen kanske: http://www.humanhabit.nu/sv/produkter/e ... 9-32v.html
799.JPG
799.JPG (19.97 KiB) Visad 1359 gånger
Kan vara svårt att öppna länkarna, därför har jag lagt in bilder på de paket jag tänker på.
Användarvisningsbild
av ER
#1412171
För NBB225 halogen skulle jag inte ge mer än MAX 600kr/st och då flång nya i kartong, kanske 800kr/st för begagnat i bra skick med 75w xenon, skulle INTE betala ens 5 öre för ett vekt nummerplåtsfäste som alltid kräver senilpinne/stag för att åtgärda symptomen på vekt fäste. Inte ens ta emot ett vekt förbyggt kablage med 30-50A relä när man bygger grövre, bättre och billigare själv med 100-200A relä.

Var mycket nöjd med mina uppsättningar av 3xNBB225 utom på en punkt men det är standard med dom. Första var 35W originalxenon, byttes bort med bilen. Andra var 225 med 75W xenonkonvertering. Båda hade irriterande hotspot av ljuset trotts bred ljusbild ock trixande med brickor och lamptyp.
Helt nöjd med NBB 225 Alpha PRO LED, tunga och fina pjäser helt i aluminium och homogen ljusmatta jag saknade tidigare och behöver inga senilpinnar korrekt monterade. Längden xenonet gav kommer ersättas av VX XPR 40" ramp och bli ännu bättre.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
#1412299
Säljer Hella rallye 3003 för 614kr utan lampor. Ok tycker jag eller. Väljer man 17,5 ref så kan man xenonuppgradera. Fattar inte riktigt detta med xenonuppgradera. Måste man köpa ballastar då också eller?
av Cox
#1414003
Dom där verkar ju drälla 70% ljus direkt framför huven

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

V70 T6 304hk tråden

Nja, det finns de som gillar beige också. Ja[…]

Hade inte kört en sekund.. Ner med trå[…]

Svajig tomgång

99% spjällhuset. Som tur har du ett spjä[…]

Monterat den hälft av hjulbultarna som h[…]