Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av jocke4u
#1403032
Hej,

Har idag en leasingbil (företag) som jag ska lämna tillbaka om 1 mån. Då sonen ska börja övningsköra (fyller 17 inom kort) så tänker jag inte beställa någon ny leasingbil utan skaffa en V70 II med manuell låda. Tänker minst 200hk och kanske 2,5 FT.
För att jag ska kunna trivas så behöver den ha ett skönt stuk och 20" fälgar.
Jag är hela 50 år!! men ingen "gubbe" (intalar jag mig själv ;) ) och håller på att bygga en GT40.

V70'n ska inte ha stance-stuk men lagom tajt och fylla ut. Bra väghållning är såklart trevligt men vill ändå hålla nere kostnaden för att få den trevligare.

Så önskar lite tips och absolut plus med bilder på er utprovade setup.

- Vilka coilovers till V70 är bra "bang for the buck"? (gärna justerbara)
- Vilken bredd och inpressning/ET har ni på fälgar och dimension på däck (20" är tanken men andra dimensioner kan funka)?

Stort tacksam om era tankar och idéer!
#1403064
Varför inte sänkfjädrar? Finns väl 55/40mm fjädrar och det borde väl räcka långt och inte blir det så dyrt heller om man inte kompletterar med dyra dämpare såklart. Då slipper man ju även fundera på om fjädern och fälgen kommer ta i varandra.
#1403328
jonaz83 skrev:Nu är det kanske lite för dyrt men bästa coilsen du kan få är från bc racing https://www.scstyling.com/bilmodeller/v ... olvo-v70nn
Jag tror de stora eftermarknads tillverkarna av chassin har åsikter kring att Taiwan baserade BC skulle vara "de bästa"... :) . Men de kanske är prisvärda i alla fall.
#1403811
Det finns ju ALLTID en relation pris - prestanda.
Racingbilen håller jag på att bygga (fn mest rör) men för att få rätt stuk på en V70 och iallafall inte sämre väghållning än original så funkar det för mig

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]