Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Kalaspuff
#1399975
Så länge det inte är förbjudet att köra på högre profil är den här diskussionen helt poänglös, trådstartaren vill bara vara lite märkvärdig.
Användarvisningsbild
av drlecter
#1400053
Personligen gillar jag inte för låg profil. Träffar man ett lite för stort potthål i vägen är det kört. Sönderslagen fälg och däck.. sen gillar ju jag lite mer komfort . Men vi är ju olika..

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

av Buckshot
#1400059
Xc60pearl skrev:Har aldrig förstått varför lågprofildäck är bra?

-Dyra däck
-Dyra fälgar
-Stötig gång
-Högt vägljud
-Stötig gång sliter ned stag, kulleder, spindelleder fort vilket ger ökade reparationskostnader.

Nämn bra saker med detta elände förutom om design och du ska ta en kurva i 180 på torr asfalt.
Vad är lågprofil? Numera har alla bilar lågprofil men traditionellt var 82 profil original och 70 profil eller lägre var lågprofil. 60 profil var sportigt t.ex på GTI bilar. Men utvecklingen har gått framåt så numera åker jag ganska komfortabelt på 235/40-18 (S60 med sk. touringfjädring.) Utseendet är säkert det viktigaste för dom flesta. Väghållningen blir något bättre om du brukar köra som en biltjuv.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1400902
KalleJ skrev:Fortfarande inte någon som specificerar vad fan lågprofil är. Tycks vara helt godtyckligt.
Tja sa vi säga 45 profil o lägre?.
Mina 205 45 17 är rätt låga för att de inte är så breda.

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]

Hamnat i världens undergång. Ullared en[…]

@White , Så länge är det faktist […]

@White , Det är tillfredsställande ;-)[…]