Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1397602
Jag har den dim på mina sommardäck, inga konstigheter för min del.
Fälgarna är snygga, men ser svåra ut att hålla rena innanför och mellan ekrarna. Tänker på sand, salt och annat som blir vintertid. Det går hårt åt dom att sitta på bilen under vintern. Jag hade hellre lagt på sommardäck på dessa fälgar.
Vad har du för fälgar på sommardäcken? Man vill ju inte ha mindre fälgar på sommaren. Kanske något som kan passa bättre vintertid?
Jag hade tidigare Titania-fälgarna 8x18 vintertid, riktigt svåra att hålla rena.
Användarvisningsbild
av DOdell
#1397609
fjohan82 skrev: lör 22 aug 2020, 08:08 Jag har den dim på mina sommardäck, inga konstigheter för min del.
Fälgarna är snygga, men ser svåra ut att hålla rena innanför och mellan ekrarna. Tänker på sand, salt och annat som blir vintertid. Det går hårt åt dom att sitta på bilen under vintern. Jag hade hellre lagt på sommardäck på dessa fälgar.
Vad har du för fälgar på sommardäcken? Man vill ju inte ha mindre fälgar på sommaren. Kanske något som kan passa bättre vintertid?
Jag hade tidigare Titania-fälgarna 8x18 vintertid, riktigt svåra att hålla rena.
Ja du har rätt i det. Men har längtat så mycket efter dessa så de får utstå salt å sand. Funderar på att låta dem förseglas.. Sommartid är det fina OR fälgar (17” som fick nya däck så köper ogärna vinter till dem). De är tokigt snygga men de finns inte vad jag vet i så stor tum?

F7C38479-84B3-444A-9CD5-65990706C0AD.jpeg
F7C38479-84B3-444A-9CD5-65990706C0AD.jpeg (540.2 KiB) Visad 444 gånger
av Lövet
#1397626
DOdell skrev:Vill inte dubbelposta men inte heller skapa onödig tråd så prövar här. Nyligen införskaffade Polestar fälgar 19” och funderar på att sätta Nokian Hakkapelitta R3 235/40 R19 96T därpå. Vet någon om det blir en krock med karossen eller kommer de få plats på v60 -16 OR?
Jag har kört 245/40-18 utan att det tog i
Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på fö[…]

Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]

Säger det något särskilt att det […]

Dragonfire