Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#1382727
Jo, det finns många att välja på. :-)
Jag är, av någon konstig anledning, inte så förtjust i flex maskinerna.
#1383282
Då har jag provkört den nyinköpta Shine Mate EP803K kit. Känns gedigen att hålla och går även tyst på dom lägre varven. Drar man på fullt så låter den mer än min Rupes LHR15 Mark III, vilket jag ändå väntade mig.

Provkörde lite på bilen där det är svårt att komma åt. Nu är det ingen oscillerande utan endast roterande maskin, vilket gör att det går att köra väldigt nära lister eller andra "hinder". Så då kan man i vissa lägen strunta i att maskera. Mycket lätt att styra utan att det hugger till (jag körde på ganska låg hastighet, 2 - 3 av max 5.)
1.jpg
1.jpg (495.5 KiB) Visad 955 gånger
Paketet. Tyvärr inte med någon väska utan bara en "vanlig" papplåda.

.
.
.

Här provade jag med en av medföljande förlängarna, och det kändes fortfarande väldigt stabilt. Provkörde på tantens cykel med 55 mm polerskivor och jag kom faktiskt åt riktigt bra!
2.jpg
2.jpg (322.98 KiB) Visad 955 gånger

.
.
.

Provkörde med Mini Polisher Kit MPK-3 som också verkar vara gedigna saker. Inget oljud eller vibrationer.
4.jpg
4.jpg (397.58 KiB) Visad 955 gånger

.
.
.

Levererades i en trevlig liten väska.
3.jpg
3.jpg (354.74 KiB) Visad 955 gånger
Beställde med extra polerskivor så jag ska stå mig ett tag.
Maskin kostade 2645 kr
Mini kitet 1249 Kr
Refill Pad Kit 56mm (12 st) 229 kr
Refill Pad Kit 40mm (12 st) 149 kr
(priser från Waxdog, där jag beställde)

Eventuella nackdelar skulle väl i så fall vara att det inte var någon väska till maskinen. Nu la jag den i en plastback tillsammans med tillbehören, så den nackdelen är borta för min del.
Jag är väldigt nöjd med denna maskin och tillbehören. Tror inte jag kommer ångra att det inte blev Rupes batterimaskin.

Jo en nackdel till, tanten såg hur fin hennes cykel blivit. Tyvärr såg hon att jag inte tagit överallt. Så nu har jag något att fortsätta göra fint. P.g.a. Covid-19 så kör hon nu bil till och från jobbet (så den kan jag inte polera på) i stället för att ta tåget. Allt för att undvika att bli smittad. Jag tillhör dessutom en av riskgrupperna, förutom att vi bägge passerat 60 år.
Så åter till cykeln...
#1385213
Trevlig recension.
Den borde va perfekt att polera plasten mellan dörrarna på min eehhhh DIN bil.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1385262
Magnus-B skrev:Trevlig recension.
Den borde va perfekt att polera plasten mellan dörrarna på min eehhhh DIN bil.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Tack!
Jag har inga repor på den svarta plasten mellan dörrarna. Har du det? Kan lösas... :-D

Denna helgen har jag polerat kofångarna fram och bak. Även bakluckan och in mot bagaget. Riktigt trevlig maskin som gör ett bra jobb. Det blev en helt annan lyster i lacken, jag kan inte minnas att bilen någonsin varit så här blank. Jag som varit "rädd" för roterande maskiner och bara hållt mig till oscillerande och roterande maskiner. Blev nu sugen på en 150mm roterande maskin för att se vad en sådan kan prestera på motorhuv och sidorna på bilen. :-o
#1385285
Har du fångat många kor så det har blivit repor på stötfångarna?
Jag har många repor på den svarta plasten mellan dörrarna trots att jag inte tvättar i maskin.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1385322
Magnus-B skrev:Har du fångat många kor så det har blivit repor på stötfångarna?
Jag har många repor på den svarta plasten mellan dörrarna trots att jag inte tvättar i maskin.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Inga märken efter kor. :-D
Några tvättrepor hade det blivit, och att jag hoppades på att få upp glansen. Det lyckades jag med, helnöjd!

Efter att nu kört en hel del med denna maskin så är jag övertygad om att jag gjorde rätt val, för mig. Mycket mer allround än Rupes Nano batterimaskin, så någon sådan kommer jag inte att köpa.

Nu är det sluthandlat med polermaskiner. I alla fall inkom överskådlig framtid. :-)
#1388600
Intressant! Du får lämna ett omdöme här när du provat den.
Beställt från en Svensk eller utländsk sida? (Jag vill själv ha en svensk leverantör ifall jag behöver använda mig av garantin)

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...