Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av ridax
#1358520
Någon som har bra erfarenhet av Biltemas torkarblad och vilken modell i så fal? Då jag sett bra omdömen och tester på Biltema-blad så köpte jag deras Ultrablade. Men när temperaturen ute kommer neråt 0 grader så börjar de hoppa över rutan.

Deras billigare Aerodynamic verkar inte finnas i 650 längd.
Användarvisningsbild
av Petterlundstrom
#1358521
Tycker det är störst skillnad på torkarblad på sommaren. De som jag upplevt varit bäst är Volvo Original och Trico. Ligger bäst mot rutan, lämnar minst spår och håller länge under rätt förutsättningar.

På vintern kan man köra på Biltema lika gärna och byta lite oftare. Vägsaltet kan döda ett par torkarblad på överraskande kort tid. Jag har kört på Biltemas ultrablade på vintern och tycker de fungerar bra.

Volvo V70 -16 Classic D4 AWD Momentum

av Erik Å
#1358522
Jag använder Supreme vision, de har bra gummiblad men mekaniken har för stora glapp i lederna så de slamrar vid vändningarna.. Synd på ett annars bra blad.
av dannesk
#1358537
Testade Biltemas Ultrablade igen för något år sedan men tycker de är alldeles för dåliga. Infästningen glappade och för hårt gummi och "fjäder" i dom så de inte låg an riktigt över rutan. Kör helst Volvo Original eller Bosch Twin så behöver man inte byta så ofta, brukar hålla 4-5000 mil för mig.
av Sudden78
#1358601
Biltemas blad är skit. Köp Volvo original så slipper du fundera. De fungerar bra, jag har använt original de senaste 20 åren utan bekymmer.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1358608
Sudden78 skrev:Biltemas blad är skit. Köp Volvo original så slipper du fundera. De fungerar bra, jag har använt original de senaste 20 åren utan bekymmer.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hmmmmm, en liten undring. Om du använt Volvos torkarblad dom senaste 20 åren, hur kan du då veta att Biltemas är skit? ;-)
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1358615
BILTEMA:s torkarblat tycker jag funkar bra. Ofta är det det att det är fastfrusna blad på rutan som förstör bladen när man ska ha loss dom när man skrapar. Jag fäller upp mina när det är minusgrader. Apropå det. Glömt att fälla upp i kväll. Sticker ut på direkten och gör det.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av dannesk
#1358626
GLIZ skrev:BILTEMA:s torkarblat tycker jag funkar bra. Ofta är det det att det är fastfrusna blad på rutan som förstör bladen när man ska ha loss dom när man skrapar. Jag fäller upp mina när det är minusgrader. Apropå det. Glömt att fälla upp i kväll. Sticker ut på direkten och gör det.
Fast det beror ju på vad man jämför med och har för referenser. Volvo original håller för mig sjukt bra oavsett om jag lyfter upp dom eller ej ifrån rutan när det är kallt. Jag skulle byta mina 3år gamla Volvo original när jag bytte framrutan och Biltemas dyraste flatblade torkade sämre än de gamla och glappar i infästningen, vart original igen vilka är dyrare men varför köpa billigare blad om de är kassa?
av UnleashFusion
#1358628
Efter cirka 5-6år av Volvos original, bytte jag först till biltemas aerodynamiska.. höll max 1år-ish och sen vart det gg.. hållt mig till Bosch som nu är inne på 2½ år och fortfarande fräscha. Får se hur länge dom håller och sen blir det bosch igen fast med andra mått än original. (får ju liksom både förar- och passargerarsidorna för under 250-290kr/sats. hade jag nu köpt volvo-original.. mja runt 600-700kr/sats?
Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det?

Sikker på at det kommer bak? Den er konstant[…]

Hej David, Har nämligen samma problem med min[…]

Kommer ingen diesel ut från pumpen.

Hej! det är nämligen så att jag ha[…]