Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av baggen
#1353277
:-) Har nu testat Tershine purifine s och jämfört det med Meguiars TNX schampo. Tycker nog att Meguiars tar smutsen bättre medan Tershine ger en glatt och blank yta. Tycker dock att Meguiars tar smutsen bättre. Inga asfalts fläckar kvar. Tershine blir blankt men asfalts fläckarna är kvar.
Brukar köra Meguiars TNX på vintern. Vad brukar ni använda nu på vintern efter en rejäl avfettning. Förra året likasom i år använder jag Prickbort som avfettning. Mycket nöjd med det. Blir super bra.
av UnleashFusion
#1353307
tror knappast schampo överlag tar asfaltsfläckar?
som du själv säger så är prickbort en outstanding produkt för priset(köper alltid när det är rea), tror ingen kallavfettning är billigare än prickbort?
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1353317
Själv har jag gått ifrån både TNX och Prickbort. Det ska dock sägas att jag använt TNX i väldigt många år och den är helt ok. Prickbort har jag aldrig riktigt gillat, tycker mest det blir mjölkigt och geggigt av den. Nu kör jag med Chemical guys Glossworkz schampoo och som avfettning används Arcticlean Power Clean (alkalisk) och är det riktigt illa så får man börja med Arcticlean Degreaser Pro (kall).
av Filippo76
#1353400
Tershine purify s är tänkt att ge den där ytan med vattenavstötande effekt. Prova Tershine Purify istället (den gula), den gör riktigt rent. Men finns såklart andra märken.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1353488
Tershine Dissolve är det du ska köra om målet är att få bort asfalten, dvs kallavfettning. Är ju smidigt om schampot nyper det också för att effektivisera hela processen men framförallt såhär års så lär du behöva avfettning ändå. :)

finns det någon säkring till elbackspeg[…]

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]

Mellanöl. (det var vår en[…]

Den är väl kass? Dags att byta..