Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Walken
#1352165
Hej! Undrar om någon av Er har erfarenhet av Solarplexius vs vanlig solfilm. Verkar vara supersmidigt att montera, men kvalitetsmässigt?
Användarvisningsbild
av snepo
#1352199
Hej jag har haft det på flera bilar. Lätt att montera,kvalitet helt okey. Viktigt att det sitter ordentligt på bakrutan. Hade lite oljud på en Mb,på bakrutan. Men satte om den på bakrutan,så blev det bra. Enda nackdel är väl att du inte kan köra rutorna upp och ner i bakdörrar. Fast jag ser inget bekymmer med det,man har ju Ac i bilen
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1352215
Lär finnas ett ton trådar om detta, se om du söker på "Solarplexius" search.php?keywords=solarplexius&terms= ... submit=Sök

Men kortfattat verkar det finnas två tydliga läger vad jag vet. Antingen är de bra eller så låter de och immar igen.

Själv hade jag volvos egna och de gillade jag, nuvarande ägare av de har de inte på bakdörrarna för de lossnar, lossnade aldrig för mig men drar inte igen dörren som att det vore en stridsvagn heller :-) viewtopic.php?f=56&t=104235&hilit=solskydd
av Lockis
#1352230
Hade på en Saab 9-5. Tyckte väl varken eller. Fungerade bra i bagage men i bakdörrarna tyckte jag det var synd man tappade funktionen att kunna rulla ner rutorna.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1352231
Har aldrig haft Solarplexius. Hade Volvos solgardiner på gamla V60. Har haft tonat förr och även på nuvarande V60 och det är det bästa. Visst det kostar lite mer än Plastskivorna men det är det värt.
Användarvisningsbild
av Jallemet
#1352319
Hade det på min Vitara -99, enkelt att montera med lite justeringar för att få skrammelfritt på bakrutan.
Sambon protestetade mot att rutorna bak var fasta så numera är det solfilm på bilarna.
av Walken
#1352467
Tack för din input, uppskattat. Har precis fått hem dem, ska testa imorgon om vädret tillåter.
av Walken
#1352468
Lockis skrev: tor 05 dec 2019, 23:40 Hade på en Saab 9-5. Tyckte väl varken eller. Fungerade bra i bagage men i bakdörrarna tyckte jag det var synd man tappade funktionen att kunna rulla ner rutorna.
Just det. Man kan inte rulla ner rutorna. Jag beställt endast till bakrutan och sidorutor i bagageutrymmet. Ska montera imorgon.
av Walken
#1352569
Installerat. Superenkelt och sitter bra. Ser väldigt bra ut också! Rekommenderas! :ninja:

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]

Skulle gissa på hybrid batteriet blivit s&au[…]

Kan du ge exempel på funktioner eller anna[…]