Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1335721
kommer att se förjävligt ut med lackstift på en silvermet, bättre att låta det vara som det är isf.
av Mikael-71
#1338239
Silvermetallic är ju en jävligt svår färg att få till när man lagar. Hur tänkte jag när jag nyss skaffade silver igen? ;-)

På förra bilen så angreps dörrarnas nederkant riktigt illa. En Zafira. Jag blästrade 2-3cm längst ner på ut och insidan och byggde upp med flera lager ca-grund

På insidan la jag upp färgen med en billig airbrush och mixade 10% metallic i första lagret 2-k klarlack och ytterligare en lager med ren klarlack. Det gick inte att se hur man än granskade.

Blev lite övermodig och la utsidan med vanlig färgspruta för touch up och sedan ren klarlack direkt. Där fick jag nyansskillnad.

På ny-gamla bilen (XC 70 -05 silver) så köpte jag silver lackstift för två stenskott på biltema inte för min bil, matchade bara med ögon mot locket på färgburk. Det stämde ta mig fan precis och det är bara jag som ser det.
av volvov702002
#1339108
bilen inne för fix,antar lackeras om.

men skyddsfilm, hört man bör vänta innan man monterar på nylackerat?

finns det nåt man tillfälligt kan klistra över?
av volvov702002
#1340375
nu vart det lackerat o syns ingen nyansskillnad.

men måste ändå skaffa stenskottsfolie, hur lång tid tar det för lacken att härda?

är det 1 el. 2 komponent man använder till billack? hört den senare inte behöver mer än nån dag o torka?
Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]

B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]

Billigaste lösningen är att ersätta[…]

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]