Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1332851
Jo jag har köpt mig en bakvinge till min V70 99 som jag tog bort på returbilen. Med de små mettal fästena o allt.
Jag behöver nån slags tejp ark o klippa till samma form som originalet 2mm tjock 40mm bred så jag kan klippa till 4 egena fäst pads måste tåla avfettning värme o hög hållfasthet.
Har gogglat o hittat div ark och tejp men inget som faller mig i smaken.

Är det nån som har tips erfarenheter emottages tacksamt.

De dubbelhäftande bitarna har så klart utgått 4 st.
Det är en Volvo original vinge i abs plast. Som heter 9134942 om jag ser rätt.
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
#1332858
Tejpen behöver vara typ 40mm bred. Det är nån sorts dubbelhäftande tejp av skum typ satt som fan. Den ligger lixom nersänkt i vingen därför måste den vara 2mm tjock. Och 40mm bred så jag kan klippa till ett par likadana fästpads.
Senast redigerad av 2 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gång.
#1332867
Se om Würth har sin karosstejp, vst hette den nog. Det är den enda jag hittat som fått bilkameran att sitta fast på den svarta "feta" ytan på framrutan bakom backspegeln, testade någon 3m med mera men de lossnade alla. Denna har suttit med i 4000 mil på 2.5 år hittills i alla fall. Fick köpa en stuvbit de hade och ska man lita på personen bakom disken säljer de dessa till Porsche med flera för att ha som monteringstejp, sen om den är i din storlek vet jag så klart inte
#1332873
Det är klart som fan jag har letat KalleJ har gjort mitt bästa du behöver inte svara på min fråga helt frivilligt vet du. Nej behöver inga glasögon heller för och se vad som står på skärmen råka missa de där. Tack för länkarna iaf.

Micce 1980 tack för tipset.

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]