Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av mazon
#1321544
Ett tips jag bara känner att jag behöver dela med mig av.
Har du fått bläck på dina stolar. Sköt bara allt som vanligt. Dvs vanlig lätta rengöringsmedel för skinn som håller skinnet "fett". Bläcket kommer nötas bort av sig själv. Beroende på hur mycket du sitter i stolen, så tar det olika lång tid. Har provat att köpa alla möjlia olika medel, inget har hjälpt (Som inte skadar skinnet). Men, har två gånger insett, att det efter några veckor, går bort av sig själv av rent slitage. Så, få inte panik. Det försvinner. Har kritvitt skinn som bläcket inte längre syns på.
Om ni råkar ut för samma sak, så kan ni gärna fylla på här och bekräfta att det stämmer även för er.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1321548
Tips är ju alltid användbart :-)

Mirakelsvamp kanske man skulle testa, skitar ju dock knappt ner ;-)

Rengjorde bilens ljusa skinn idag, var väl en 6 månader sedan och de var inte märkbart smutsiga på någon sätt men man får bort alla de där små sakerna, använder mikrofiberduk och lätt blandad såpavatten och det blev som vanligt kalasbra, körde på hela inredningen
av mazon
#1321569
Såpa? Är det bra? Har förstört en skinnsoffa med Yes. Behövde grovrengöra, orkade inte fetta in den efter. Sprack och såg ut som skit ett år efter.
Det är slipmedel i mirakelsvampen. Kan tillägga att mirakelsvampen inte tar bort bläck. Det är också skillnad på bläck som torkat in och suttit i några minuter.
Användarvisningsbild
av StefanN
#1321571
Stor skillnad på såpa och Yes, den ena torkar ut och den andra fettar in.
Men hur vanligt är det att man går runt med bläckpennor i fickorna? Känns som ett ickeproblem.
Användarvisningsbild
av epostaren
#1321593
Mirakelsvampar fungerar som ett radergummi på fläckar. Dom innehåller inte slipmedel, men som med all rengöring, testa på en liten yta först...

Har precis hämtat en my24. Elvärmaren […]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]