Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sally
#1319409
Hejsan !!!

Jag har sett flera bilar som har ändrat eu dekalen i regskyltar där färgen är mörkgrå istället för blå och den ser ut väldigt snyggt faktist. Min fråga är det lagligt göra det ? Hittade ett exempel på google. :ninja:
64012D2D-978A-40BF-BC2B-237DE1EFD6AE.jpeg
64012D2D-978A-40BF-BC2B-237DE1EFD6AE.jpeg (72.44 KiB) Visad 5220 gånger
#1319424
Precis, räknas som att köra falskskyltat. Just den ovan här ser kanske ingen konstapel eller besiktningsman men man får vara beredd på en bot kan komma
#1319457
Falskskyltad då sitter det en skylt från tex #host# #fräs# en saab på en Volvo.
Egen tillverkad skylt kan bli urkundsförfalskning eller räknas som att ingen skylt finns efter (godtycklighet). Det senare kostar 1500 kronor för det fruktansvärda brottet. Lika så om man gor nån ändring på vägverkets skylt som de anser är deras egendom. Det här har iaf jag varigt med om då jag har och alltid kommer att ha en egentillverkad skylt på min hoj.
#1319481
Skulle tro att ordningsmaktens inställning till stor del beror på stämningen vid mötet. Rutinkontroll och körkort, nykterhet och överigt ok = inga problem. Om det handlar om streetrace eller donuts på skolgård kan vad som helst hända.
#1319665
Om TS skulle byta ut den svarta lappen mot en som har samma reflex förmåga o vita färg och svart kant som resten av skylten. Så det blir som det var förr.Då kommer det troligen ta bra länge innan någon ser det på vägverkets skylt. Hittills har varken polis eller bilprovningen sett det på mina bilar. Den vanliga EU fria skylten försvann ju kommer inte ihåg hur länge sedan det var. Var och en väljer själv. Jo det var så sant det går o beställa regskylts hållare med egen text längst ned. Det är ok enl dem. Så länge det inte står något rastiskt eller dyl. Då kan man ju göra något personligt där utan o peta på skylten om man så önskar.

Aldrig gjort det men, om det går att öp[…]

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]

Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kö[…]