Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#1319283
skalman65 skrev: tor 30 maj 2019, 17:52
Perra83 skrev: tor 30 maj 2019, 16:31 Vad är det för fälgtvätt du har?
Låter du medlena ligga och verka länge?
Använder mig av Sonax låter det verka ca 4-5 min innan jag går på med diskborste för att få skiten att släppa bättre.

Antar att Sonax inte det bästa.

Har stått med högtryck på nära håll på både in o utsida utan att de blir bättre...
Prova den fjohan länkade från autodude. har också den och det gör sitt jobb. Hade innan den sonax fälgrengöring bra och bra men om det sitter ganska hårt så kräver det flera vändor med sonax än vad dragonbreath
#1319372
Biltema har djävligt aggresiva saker.

Fälgrens med oxalsyra och båtrengöring med Bensensulfonsyra,

maskindisk för storkök är också grymt aggresivt.

Kom ihåg att är lacken skadad så blir det rena tomtebruset när aluminiumet fräts upp.
#1319589
skalman65 skrev: lör 01 jun 2019, 15:03 Såg att autodude hade en butik i sthlm, ska ner dit om ett par veckor blir nog ett besök då.
Men ska till och börja med, pröva Biltemas fälgrengöring

Återkommer med "rapport" över resultatet....
Den är värd ett besök :-)
#1319606
hmmm, ska ju ner till väsby 10-12 juni, är det mycket stök att ta sig till butiken tro? jag har bara tid efter kl 16 och det känns ju inte som optimalt att fläska runt i stockholm den tiden.
#1319610
Derank skrev: lör 01 jun 2019, 18:08 hmmm, ska ju ner till väsby 10-12 juni, är det mycket stök att ta sig till butiken tro? jag har bara tid efter kl 16 och det känns ju inte som optimalt att fläska runt i stockholm den tiden.
Då kommer du sitta fast på Essingeleden.
Köra genom stan är absolut inte heller optimalt, Klarastrandsleden är en propp den också. För att inte tala om Sankt Eriksgatan och Vasagatan...
Det är absolut inte världens största shop, tvärt om, men kul att gå runt och vända och vrida på de flaskor man annars bara klickar hem på webben.
#1319654
Tänkte mest bara på ett alternativ att fördriva några timmar istället för att sitta på hotellet och glo, men den tiden ska man nog hålla sig i Väsby antar jag.
#1319655
Derank skrev:Tänkte mest bara på ett alternativ att fördriva några timmar istället för att sitta på hotellet och glo, men den tiden ska man nog hålla sig i Väsby antar jag.
Ta laptopen till baren och beställ prylarna online där ;-)

Edit: Är du rastlös kan du ju alltid se vad kommunen har att erbjuda :-D
http://www.upplandsvasby.se/omsorg-och- ... vasby.html

Då är det säkert sulfaterat. Ett t[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Ja att beställa hos Autodoc är som ett l[…]

jag hade 2+1 fel... dels hade EGR saggat ihop och […]

Pluskabel glapp

V70 1,6 diesel 2011 vägrar starta. Ny startmo[…]