Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av kicken
#1316131
Hej har en xc90 som jag behöver byta däck på snart, kollade på nya pirelli Scorpion däck och dom är himla dyra ( visst det är det som håller kvar bilen på vägen det förstår jag)

Kollade och hittade beg. Dock från 2014 års ålder men med mycket mönster kvar ( nästan nya) 1000kr däcket

Alt. Köpa Kina? Däck för samma pengar..?

Priset är ca 1-1500kr /styck

Vad jag läst så åldrats inte däck lite allvarligt längre, men visst pirelli är 50r gamla men kanske är ett bättre köp? :nerd:
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1316134
Om jag får välja tar jag hellre ett begagnat premium med bra mönster, om de har förvarats rätt.
Sen beror det ju på vad det är för Kina-däck vi pratar om.
Nexen monteras på Kia och Hankook på bl.a. Audi. Dessa är dock koreanska och verkar fungera enligt de jag har pratat med.
#1316138
Körde själv nexen efter noga övervägande då jag tyckte dem andra var för dyra. Kör 20” på xc60n. Betalade 1500kr däcket monterat och klart för nexen. Nexen sitter ju även original på Porsche Cayenne om det nu spelar någon roll.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av kicken
#1316143
Jag ska ju ha 275 /40 R21 hittar inga Nexen däck. Just till den storleken på däck är däcken inte så billiga tyvärr

PIRELLI SCORPION VERDE ncs 107Y nya för 8000kr för 4st är det billigste jag hittat. Men det är dubbelt vad 4dt äldre däck kostar, svårt..
#1316208
Perra83 skrev: mån 13 maj 2019, 17:49 8000kr är väl inga pengar? Det är vad EN ( 1 ) 21" fälg kostar ny!!!
Eller tre gånger en uppsättning märkesdäck till 16". Vissa bilar och fälgar har högre kostnader. Inte så mycket att göra mer än gilla läget om man valt en sån.

Men i den ursprungliga frågan hade jag valt begagnade märkesdäck.
Användarvisningsbild
av Cotag
#1316254
En följdfråga: Vem kränger egentligen av däck med mönster kvar och varför gör man det?

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]