Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
#1311817
White dressing är inte i närheten av bli lika hal som silikon...

/Thomas
Användarvisningsbild
av FORSV50
#1311818
Funk skrev:White dressing är inte i närheten av bli lika hal som silikon...

/Thomas
Tack, då vet jag! Är det något sådant här jag borde satsa på istället för att lägga ner tid med att gnida in mattorna med såpa?

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1311825
FORSV50 skrev: tis 16 apr 2019, 13:28
Funk skrev:White dressing är inte i närheten av bli lika hal som silikon...

/Thomas
Tack, då vet jag! Är det något sådant här jag borde satsa på istället för att lägga ner tid med att gnida in mattorna med såpa?

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk
Såpa kan man ju använda för att rengöra mattorna med innan något annat medel appliceras...
Användarvisningsbild
av Funk
#1311833
Jag rengör med alkalie, sköljer samt sprutar på lite white dressing på blöta mattor, sveper något tag med tvättborsten för att fördela derssingen jämt och later sedan mattorna rinna av och torka..

/Thomas
Användarvisningsbild
av FORSV50
#1311835
Funk skrev:Jag rengör med alkalie, sköljer samt sprutar på lite white dressing på blöta mattor, sveper något tag med tvättborsten för att fördela derssingen jämt och later sedan mattorna rinna av och torka..

/Thomas
Verkar vara ett smidigt sätt att Slipp gnugga in medlet och sen torka av överflöd. Är white dressing verkligen så bra? Måste testas

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Perra83
#1311902
Jag brukar spraya på white dressing och sedan jobba runt det och sedan torka av överflödet.
Använd inte för skarpa rengöringsmedel för det gör mattorna ännu fulare.
av Editdriver
#1312512
Hej. Låter brutalt med outspäd!! Jag tar "ett sprut" (En matsked) i 2 liter varmt vatten. O får ingen flammighet alls. Tvättade även pedalerna med detta. O ingen halkrisk heller vilket kan vara lämpligt.. Lycka till!! 🙂
Användarvisningsbild
av Funk
#1312573
BBV har i dagarna presenterat en ny serie med bland annat en ny dressing , den är dock väldigt lik deras gamla vita..
plastic.jpg
plastic.jpg (1.13 MiB) Visad 876 gånger
/Thomas

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Missljud höger bak v60cc II

Förmodligen har den en hållare bakom in[…]