Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#1311200
Behöver lite råd i bromsdjungeln.
Nya belägg bak ska inhandlas, men vad ska man satsa på? Är relativt novis på detta, men har förstått att V60 D4 MY17 har 302mm-skivor bak som ej är ventilerade.

Bilia tar 1028:- komplett höger och vänster, dvs originalbeläggen (VO31317482).

Jag har spanat in följande, som finns både för fram och bak:
https://sv.bsr.se/produkt/brake-pads-eb ... 18-o-302mm
https://sv.bsr.se/produkt/brake-pads-eb ... 18-o-302mm

Har även tittat på dessa ATE-beläggen, men de verkar inte finnas för framaxeln när det blir dags att byta där?
https://www.bildelaronline24.se/ate/956375
https://www.bildelar-online.se/956375-ate

Eller har ni något annat belägg att rekommendera?
Vad smörjer ni med innan beläggen monteras?
Finns det någon webb-butik som har snabbare leverans än andra?

Med hopp om lite klargörande från er som är mer pålästa.... :-)
#1311227
Gröna EBC vet jag fungera prima. Har haft dom bak på en V60 -13 sen även på ett par äldre Volvo.
Ska montera gröna EBC nu på min V60 -16 och byter samtidigt till ventilerade skivor.

Har även beställt ATE ceramic men dom ska inte monteras än om EBC funkar bra, har lite bromsgnissel fram men förhoppningsvis hjälper det med lite kopparpasta mellan kolven och baksidan av belägget. Jag har smort där förr och då har det varit tyst.
Har alltid använt kopparpasta till bromsar där metall går mot metall men smörjer sparsamt. CRC har fler produkter för bromsar. Här på landet är utbudet minimalt men det finns på nätet.
#1311243
Jag vet att Scstyling säljer EBC brombelägg billigare än, samt billigare i frakt än vad BSR tar

jag brukar köpa från mister-auto, nästan varje vecka får man mellan 15-25% rabattkod(exklusive däck) vad man nu köper därifrån. Har aldrig fått fel grejer heller.(självklart är det inte 100% men från mina egna erfarenheter så har jag fått rätt saker i paketet utan att jag behövt reklamera eller ta kontakt med kundtjänsten)

ATE ceramic bak & fram med 20% - kostar det 1505kr + 79kr frakt, ibland är det frifrakt också men annars om du handlar över 2000kr så blir det per automatik gratis frakt + xx% rabattkod som dyker upp på deras sida
Senast redigerad av 1 UnleashFusion, redigerad totalt 0 gånger.
#1311249
Jag tror jag hade köpt greenstuff från ebc. Jag köpte komplett brembo runt om förra året, men är inte superimponerad av beläggen. Sisådär initialt bett. Har kollat lite på gröna, men det smärtar lite att byta, knappt slitet...
Köp från Getech!
De är så otroligt bra att ha att göra med, det är aldrig fel, skickas fort, trevliga osv. Fick senast igår en låda med ebc bromsar bak till en f150, allt rätt som vanligt. Även om de inte har allt på sidan kan de fixa typ vad som helst.
#1311288
Ja beställde EBC beläggen från SC styling. Skivorna från Mister-Auto. Det kom upp att ja skulle använda Mister20 som rabattkod och fick då 20%. ATE ceramic fram och bak plus Mann kupéfilter FP 2733 (tips från TommyP86) 1655kr tyckte ja va okej.
#1311322
Perra83 skrev: lör 13 apr 2019, 21:34 Ja beställde EBC beläggen från SC styling. Skivorna från Mister-Auto. Det kom upp att ja skulle använda Mister20 som rabattkod och fick då 20%. ATE ceramic fram och bak plus Mann kupéfilter FP 2733 (tips från TommyP86) 1655kr tyckte ja va okej.
Beställde för några timmar sen ATE bromsskivor bak och fram samt deras ATE ceramic belägg i samma veva då kostnaden var nästan lika om jag skulle köpa EBC green hos SCstyling så varför inte beställa allt i samma veva hos mister-auto och sparade över 960kr efter rabatt, helt klart värt :')
#1311343
UnleashFusion skrev: lör 13 apr 2019, 23:20
Perra83 skrev: lör 13 apr 2019, 21:34 Ja beställde EBC beläggen från SC styling. Skivorna från Mister-Auto. Det kom upp att ja skulle använda Mister20 som rabattkod och fick då 20%. ATE ceramic fram och bak plus Mann kupéfilter FP 2733 (tips från TommyP86) 1655kr tyckte ja va okej.
Beställde för några timmar sen ATE bromsskivor bak och fram samt deras ATE ceramic belägg i samma veva då kostnaden var nästan lika om jag skulle köpa EBC green hos SCstyling så varför inte beställa allt i samma veva hos mister-auto och sparade över 960kr efter rabatt, helt klart värt :')
Hahaha va roligt! Kasta gärna upp nån bild på forumet när du har monterat.
#1311387
UnleashFusion skrev:När man väl köpte igår för 20% och idag i mailet ser man en 25% rabattkod (EXKLU25), hade ju jkunnat sparat in 1200kr :(
Avbeställ och beställ igen :-)
#1311389
Micce1980 skrev: sön 14 apr 2019, 10:44
UnleashFusion skrev:När man väl köpte igår för 20% och idag i mailet ser man en 25% rabattkod (EXKLU25), hade ju jkunnat sparat in 1200kr :(
Avbeställ och beställ igen :-)
Gjorde det efter jag skrev, då ordern skulle skickas på onsdag. har inte bråttom heller då mina bromsskivor och belägg klarar sig ett tag till men har märkt att just ATE skivor och belägg går upp i pris och i smyg senaste halvåret så tänkte köpa i förhand och förvara dom i förrådet med hela paketet utan att behöva ta ut dom separat

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]