Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Cricket
#1310114
Är intresserad av bilvård och vill komma igång med polering.
Tidigare har jag kört förhand med hyfsat resultat men vet att det går att göra bättre.
För något år sedan köpte jag en roterande polermaskiner på biltema i tron att jag skulle fixa det galant efter några timmar på Youtube. Tog 30 sekunder med maskinen på farsans bil innan lacken brändes på kofångaren fram. Lovade dyrt och heligt att aldrig göra det igen.

Nu efter lite mer läsande så verkar det som att jag bör ha en enklare maskin oscilerande som nybörjare. Dessa maskiner verkar efter vad jag läst vara i klass med vad jag borde köra.

Ni med erfarenhet. Vilken av dessa skulle ni satsa på? Är det något att ha i huvudtaget för en entusiastisk nybörjare?

https://verktygsboden.se/polermaskiner/ ... t-i-vaeska

https://pingens.se/produkt/polerpaket-i ... lermaskin/
av Lövet
#1310119
Hade valt nr2. Den översta ser ut att vara en roterande maskin, inte oscillerande, vilket ökar risken för att göra bort sig. Oscillerande maskiner är väldigt säkra att jobba med.
av UnleashFusion
#1310131
Jag säger som ovan, ta nr2 och om du tänkt köpa den via pingens, finns ett rabattkod på 20%. **finns i beskrivningen på yt**


Vill inte ta all cred från honom(eftersom det är pga. honom man får rabatt*)

Om detta klassas som reklam(vilket i principen är) men vill inte enbart skriva in koden och så tror man det är mitt. Ber om ursäkt i förhand och om ni tycker det är opassande får ni ta bort det
av Cricket
#1310140
Ok tack för svar! Pingens känns bättre faktiskt. Synd med så lång leveranstid men det är nog värt väntan.
Någon som testat deras produkter tidigare?
av Filippo76
#1310144
Finns vettiga maskiner på Clas Ohlson som fungerar mycket bra och gör jobbet. Var sedan noga med rätt trissor, av kvalitet.
Och med rätt hårdhet.
av Lövet
#1310145
UnleashFusion skrev:Jag säger som ovan, ta nr2 och om du tänkt köpa den via pingens, finns ett rabattkod på 20%. **finns i beskrivningen på yt**


Vill inte ta all cred från honom(eftersom det är pga. honom man får rabatt*)

Om detta klassas som reklam(vilket i principen är) men vill inte enbart skriva in koden och så tror man det är mitt. Ber om ursäkt i förhand och om ni tycker det är opassande får ni ta bort det
Så länge det inte är reklam för egen vinning utan något som kommer våra användare till godo så släpper vi normalt det. Det brukar vara rätt tydligt vad som är av omtanke och vad som är för att tjäna pengar själv.
av Cricket
#1310194
Beställde kitet från Pingens.se blev juh skaplig rabatt med koden. Nu är det bara vänta 1 månad på leverans.
Tack för snabba svar!
av UnleashFusion
#1310213
Cricket skrev: mån 08 apr 2019, 21:07 Beställde kitet från Pingens.se blev juh skaplig rabatt med koden. Nu är det bara vänta 1 månad på leverans.
Tack för snabba svar!
Må vara lång leverans men kostnaden som man sparade in är ju värt väntan + man har ju inte bråttom med polering ;)
av Michael08
#1373815
Pela 1050w maskinen har fått väldigt bra i test i praktiskt båtägande både 2013 samt förra året (bägge var bäst i test) så de är nog en väldigt bra budget maskin för konsumenter. Skulle tro att Pela maskinen är någon typ av OEM maskin som i grunden är en kinesisk kopia på någon premium maskin.
Här är en länk till testet 2013 tyvärr så finns ingen länk till test förra året men har ni Readly så sök efter tidningen tror det var november numret. Även biltema fick bra köp - Meec Jula var riktigt dålig.
https://classiccentre.se/produktfiler/p ... ertest.pdf

Annat tips om man vågar köpa från utomlands i Corona tider är Dewalt klassiska maskin DWP849X går att köra riktigt låga varv utan risk att förstöra lacket finns för 2120 med frakt på https://www.computersalg.se/i/4460137/d ... 3-cm-svart

Pingens maskin ser ut att vara en kineskopia på Rupes polermaskiner och är säkerligen ochså väldigt prisvärd dessa brukar vara mer eller mindre exakta kopior av orginalet.

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]