Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av volvofantast
#1308851
Var hos däckhandlarn i dag och kollade efter däck,han pratade väldigt god om tigar däck,vågar man testa det eller har ni någon erfarenhet av detta märke?
av UnleashFusion
#1308853
citerar från abswheel**

Tigar Däck är en serbisk däcktillverkare baserat i Pirot, östra Serbien.
Tigar Tyres grundades 1935 i Pirot som en verkstad och tillverkade gummiprodukter och olika typer av skor. De var även en del av joint venture-bolaget Tigar A.D. från Pirot. 2007 kom Michelin att bli stora delägare i detta företag och året efter, 2008 köpte de upp hela Tigar. Deras plan var att investera en stor mängd pengar i företaget för att öka produktionen och att sysselsätta fler arbetare.

Under åren som följde kom Tigar att expandera och öka sin produktion. Flera nya fabriker byggdes, och nya däck lanserades. Återvinning av gummi är ytterligare något de började att fokusera på. De har även produktion av en mängd andra gummirelaterade produkter och inte bara däck. De har vunnit flera utmärkelser.
Tigar däck är idag ett av de märken som är populärast när det kommer till budgetdäck. Det eftersom de har mycket billigare däck än många konkurrenter, men ändå kan hålla en hög kvalitet på sina däck. Däcken från detta märke har en lång livslängd, så väl som att de ger dig en bra körförmåga.

Är du på jakt efter sommardäck eller vinterdäck till din bil och vill hitta bra budgetdäck, så är Tigar däck ett bra val. Dessa däck fungerar väl oavsett väglag, de håller en hög kvalitet, men de håller även ett lågt pris. Bland intressanta bildäck hittar vi bland annat Tigar Cargo Speed, som fungerar väl i nordiskt klimat samt Tigar Hitris, som är ett däck som ger en hög komfort samt en bra säkerhet ute på vägarna.


har aldrig hört eller kört med dessa däck så kan inte säga.. är dom bättre än kina-budget däck? ingen aning
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1308861
Inte heller jag har erfarenhet av dessa, men man kan väl tänka sig att de är stenhårda för att hålla länge...
Många däck har bra rullmotstånd och våtgrepp, men är i själva verket fullständigt värdelösa, trots bra märkning.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1308862
Jag litar aldrig på en däckhandlare som pratar gott om annat än märkesdäck.
Talar dom för ett uddamärke så har dom garanterat en bra vinstmarginal på det.


/M
Användarvisningsbild
av Perra83
#1308891
Har aldrig hört talas om det. Då har jag läst Vi bilägare så länge jag kan minnas.
Snåla på något annat men gör det inte på däck och bromsar!

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]