Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Filippo76
#1300059
baggen skrev:Hur funkar Top coat från Meguiars. Det är ju också en produkt att "bara" spraya på och torka av. Blir det verkligen så bra egentligen . Funkar kanske mellan tvättarna men inte på längre sikt??? Ska man lämna in bilen till proffs eller fixar man att lägga ett bra lackskydd själv???
Om du ska lägga lackskydd, hur väl har du gjort underarbetet?
Dvs avfettat och tvättat, lerat, sedan polerat i olika steg för att ta repor och hologram.
Tänkte bara så det är värt ett bra lackskydd.

Men jag har använt Menzernas produkter länge, och pratar vi lackskydd så kör jag Power Lock. Detta efter att ha lerat osv, polerat med olika medel, gärna Angelwax Redemption som funkar skitbra efter lite tuffare polering.
Därefter har jag lagt Power Lock. Har kört både Kallavfettning, flygrostborttagare och alkalisk i vinter. Jag lade på detta i Aug-18 och det är fortfarande mycket bra yta och glans. Oftast bara att spola av.
Toppa kan du göra med Hydrosilex eller Angelwax. Dessa spraywax ger inget långvarigt skydd, men lite extra glans.
av Editdriver
#1327774
Då var man medlem av Tershine-familjen då :-D
Purify S-schampo igår kväll o Apex+ idag. Dock lite osäker på hur länge Apexen ska ligga på innan man torkar av.
Som man alltid gjort med vanligt vax så ska d ju torka in lite. Är d samma med Alex+ ? Känns fel att torka för fort...
Borde väl torka bort det då innan d hinner "fastna" i lacken...
Eller hur gör ni som vet?? ;-)
Användarvisningsbild
av js1
#1393846
Såna där snabbförseglingar man sprayar på våt bil direkt efter tvätt och sen sköljer av igen, innehåller dom silikoner?

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]